REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja. Narzędzie do wykrywania obecność botów i spamu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Narzędzie do wykrywania botów i spamu zostało stworzone przez start-up z Izraela
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Narzędzie do wykrywania botów i spamu zostało stworzone przez start-up z Izraela. Pozwoli ono również sprawdzić, czy tekst, zdjęcie lub film wideo zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję.

Izraelski start-up o nazwie Cyabra zajmował się do tej pory analizą zagrożeń w mediach społecznościowych. Zrobiło się o nim głośno w 2022 r., kiedy Elon Musk zwrócił się do niego o pomoc w analizie obecności botów i spamu na Twitterze (obecnie „Serwis X”). Firma ogłosiła właśnie, że udostępnia bezpłatne narzędzie botbusters.ai, które potrafi wykrywać teksty, obrazy, filmy wideo i fałszywe profile generowane przez sztuczną inteligencję. 

REKLAMA

Sztuczna inteligencja walczy ze sztuczną inteligencją

„Botbusters.ai to nasz sposób, by umożliwić ludziom i korporacjom na całym świecie korzystanie z bezpłatnego rozwiązania, które pozwala sprawdzić, czy tekst, obrazy, a nawet profile były tworzone przez człowieka, czy przez komputer” – powiedział Dan Brahmy, szef Cyabra, cytowany przez FOX Business.

Brahmy wymienił również trzy najbardziej rozpowszechnione rodzaje aktywności botów, z którymi spotkała się firma Cyabra. Jest to: 

  • podszywanie się pod korporacje, 
  • boty sponsorowane przez państwo – które mają realizować cele geopolityczne, oraz 
  • boty, które „pozornie przypadkowo tworzą chaos”, by odwracać uwagę internautów od ważnych rzeczy i wydarzeń.

Sztuczna inteligencja w służbie dezinformacji

Brahmy powiedział, że często generowanie botów zlecają podmioty państwowe lub zagraniczne rządy, których celem jest szerzenie dezinformacji lub propagandy. 

„Obserwujemy wiele geopolitycznych burz zarówno w regionie Azji i Pacyfiku, trochę w Europie, i oczywiście jest ich dużo w Stanach Zjednoczonych. To dlatego, że stawka jest niezwykle wysoka” – powiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sztuczna inteligencja atakuje korporacje

Korporacje i kierująca nimi kadra kierownicza również bywają celem oszustw związanych z podszywaniem się pod inne osoby, które wykorzystują narzędzia sztucznej inteligencji.

REKLAMA

„Jesteśmy świadkami podszywania się pod członków kadry kierowniczej na ogromną skalę – począwszy od dobrze znanych prezesów, skończywszy na dyrektorach generalnych lub innych dyrektorach naczelnych z listy Fortune 2000. Mogę powiedzieć, że jest to coś tak powszechnego, że nie zdziwiłbym się, gdyby dotknęło już dość dużą część firm” – twierdzi Brahmy.

Choć oszustwa polegające na podszywaniu się pod członków kadry kierowniczej przedsiębiorstw cieszą się dużym zainteresowaniem, niektórzy oszuści obrali sobie za cel pracowników niższego szczebla, w celu uzyskania dostępu do istotnych informacji lub danych. Są też oszuści, którzy za pomocą narzędzi sztucznej inteligencji podszywają się pod przedstawicieli obsługi klienta firm, aby wabić swoje ofiary.

Oszuści podszywają się także pod korporacyjne konta w mediach społecznościowych. Dobrym przykładem był przypadek firmy farmaceutycznej Eli Lilly z końca 2022 r., kiedy na fałszywym koncie Twitterowym opublikowano informację o darmowym rozpowszechnianiu insuliny. Spowodowało to znaczny spadek dzienny notowań firmy, zanim stało się jasne, że informacja była fałszywa. (PAP)

Zobacz także: Spam

Oprac. Piotr T. Szymański
Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo sztucznej inteligencji: co pominięto w AI Act i projekcie polskiej ustawy. Gdzie szukać przepisów o AI jeżeli nie ma ich w AI Act ani w polskiej implementacji?

Sam AI Act jako mimo że jest rozporządzeniem unijnym i nie wymaga implementacji do przepisów prawa danego państwa członkowskiego, tak jak Dyrektywy unijne, to jednak wymaga uzupełnienia w prawie krajowym – co polski ustawodawca już zauważył. Obecnie prace nad taką ustawą (Projekt ustawy o systemach sztucznej inteligencji) są prowadzone, a wynik prac legislacyjnych możemy znaleźć tu: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12390551 . Dodatkowo wcześniej opracowano również projekt ustawy o związkach zawodowych mający na celu zapewnienie właściwego informowania pracowników o wykorzystywaniu AI. Te akty prawne w mojej ocenie regulują głównie działania developerów AI oraz relacje między nimi a organami państwowymi i użytkownikami. TO czego ewidentnie brakuje, to regulacji sytuacji prawnej użytkowników i ich relacji z pozostałymi osobami. Czy to oznacza, że nie jest ona uregulowana w prawie?

Sztuczna inteligencja (AI) - pierwsze europejskie regulacje prawne

W obecnych czasach jesteśmy świadkami kolejnego przełomowego wydarzenia na miarę rewolucji przemysłowej z XVIII wieku oraz nie tak odległej rewolucji cyfrowej. Mowa o sztucznej inteligencji AI (ang. artificial intelligence).

DeepSeek – szansa czy zagrożenie dla rozwoju AI?

Sztuczna inteligencja (AI) dynamicznie zmienia świat biznesu, wnosząc innowacje. Jednym z nich jest DeepSeek – technologia, która budzi zarówno entuzjazm, jak i obawy. Czy DeepSeek to szansa na rozwój AI, czy może zagrożenie dla przedsiębiorców? Jaką rolę odgrywa odpowiedzialne podejście do korzystania z tej technologii?

AI i automatyzacja w sektorze finansowym [WYWIAD]

Jak nowe technologie wpływają na pracę banków? Czy klienci powinni obawiać się o swoje pieniądze? Jak sztuczna inteligencja już teraz wspomaga pracę sektora finansowanego? Na pytania odpowiada Aleksander Kania Lider UiPath w Polsce.

REKLAMA

Robot zamiast człowieka w nawigacji Google Maps. Nie usłyszymy już Jarosława Juszkiewicza

Ostatnio pisaliśmy o audycjach radiowych generowanych przez sztuczną inteligencję, a teraz przyszedł czas na robota zamiast człowieka w nawigacji Google Maps.

Sztuczna inteligencja – AI zaczyna być użytecznym pomocnikiem pracowników na coraz większej liczbie stanowisk pracy

Sztuczna inteligencja automatyzuje procesy, odciąża z rutynowych obowiązków i pomaga w kreatywnych zadaniach. Pracownicy uwolnieni z potrzeby wykonywania czasochłonnych, nudnych i powtarzalnych czynności mają więcej czasu na myślenie koncepcyjne i kreację.

Przejmij kontrolę nad sztuczną inteligencją – a AI w firmie. Jak w praktyce stosować przepisy AI Act

Przepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy, tak zwany AI Act, weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.

Sztuczna inteligencja w nowoczesnym biznesie

W dobie cyfryzacji, sztuczna inteligencja (AI) staje się nieodłącznym elementem strategii biznesowych firm na całym świecie. Jej rola w zwiększaniu efektywności i produktywności zespołów jest nieoceniona. AI rewolucjonizuje codzienne operacje zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym.

REKLAMA

AI w biznesie. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentów

AI ma być najbardziej dochodowym sektorem w gospodarce globalnej w ogóle, obok przemysłu zbrojeniowego. Tymczasem na obecnym etapie sektor biznesu wyraża ostrożne zainteresowanie sztuczną inteligencją. Okazuje się bowiem, że większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania.

AI w Polsce do 2030 roku jak 4,9 mln osób. Wartość produkcyjna: 90 mld USD rocznie [prognoza]

Wśród beneficjentów AI znajdzie się Polska, która może zyskać nawet 90 mld dolarów rocznie. Polska znalazła się na siódmym miejscu wśród gospodarek z UE, USA, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii o najwyższej rocznej zdolności produkcyjnej wytworzonej dzięki wsparciu tej technologii - wynika z raportu firmy EY. Podano, że AI pozwoli osiągnąć w Polsce wartość produkcyjną odpowiadającą pracy 4,9 mln osób.

REKLAMA