REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja podczas testów chciała "zabić" swojego operatora

sztuczna inteligencja
sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja podczas testów chciała "zabić" swojego operatora
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W trakcie wirtualnych testów wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) do kierowania dronami usiłowała ona "zabić" swojego operatora - napisał w piątek izraelski portal I24, powołując się na wywiad z pułkownikiem Tuckerem Hamiltonem, odpowiadającym za testowanie wykorzystania AI w lotnictwie wojskowym USA.

Podczas badań AI była punktowana za niszczenie zidentyfikowanych zagrożeń i zastosowała "bardzo zaskakujące strategie", by osiągnąć zadany cel - powiedział Hamilton.

REKLAMA

"System zdał sobie sprawę, że czasem mimo zidentyfikowania zagrożenia ludzki operator nie pozwalał mu na jego zniszczenie. Jak to rozwiązał? Usiłował zabić operatora - wyjaśnił pułkownik. - Usiłował go zabić, bo operator uniemożliwiał mu wykonanie zadania".

REKLAMA

Badacze zmienili więc sposób uczenia systemu. "+Nie należy zabijać operatora, to bardzo źle. Jeżeli go zabijesz, stracisz punkty+. Co więc zrobiła AI? Usiłowała zniszczyć wieżę, za pomocą której operator kontaktował się z dronem" - powiedział Hamilton.

Rzeczniczka amerykańskiego lotnictwa odniosła się krytycznie do publikacji I24. "Opowiadamy się za etycznym i odpowiedzialnym wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji" - oświadczyła. - Komentarze pana pułkownika były chyba anegdotyczne i wyjęte z kontekstu" - dodała.

os/ mms/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sztuczna inteligencja (AI)
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sztuczna inteligencja na rynku pracy. Czego obawiają się Polacy?

    Polacy podzieleni w kwestii zaufania i akceptacji dla sztucznej inteligencji. Zdecydowana większość obawia się jednak wpływu tej technologii na rynek pracy.

    "Foreign Affairs": rządy powinny uregulować kwestię AI, bo niedługo może być już na to za późno

    Błyskawiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) zmieni światową gospodarkę, ekonomię i politykę; podobnie jak poprzednie rewolucje technologiczne AI stworzy ogromne możliwości rozwoju, ale towarzyszyć im będą niespotykane dotychczas zagrożenia, w tym zmiany geopolityczne - piszą Ian Bremmer i Mustafa Suleyman na łamach magazynu "Foreign Affiars". Dlatego AI wymaga stworzenia nowych, ponadnarodowych regulacji, jeżeli prace nad nimi nie zaczną się teraz, niedługo może być na to za późno - ostrzegają autorzy.

    Jakie kompetencje są najbardziej pożądane w erze sztucznej inteligencji? Jacy specjaliści?

    Sztuczna inteligencja wymusza zmianę i podnoszenie kompetencji. Potrzebne będą nowe kategorie specjalistów IT.

    Rośnie znacznie sztucznej inteligencji w transporcie i motoryzacji

    Obecnie dużo mówi się o sztucznej inteligencji (SI), głównie za sprawą Chata GPT oraz premier kolejnych innowacyjnych maszyn i robotów humanoidalnych. Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję znane są jednak od lat – i to w różnych dziedzinach życia i gałęziach gospodarki. Podobnie jest z transportem i motoryzacją.

    REKLAMA

    Granice sztucznej inteligencji. Czy istnieją zadania, których AI nigdy nie będzie w stanie wykonać?

    W świecie, w którym sztuczna inteligencja zdobywa coraz większą popularność, pojawia się pytanie o jej granice. Czy istnieją zadania, których AI nigdy nie będzie w stanie wykonać? W tym artykule przyjrzymy się potencjalnym ograniczeniom AI i zastanowimy się, czy istnieją obszary, które zawsze będą poza jej zasięgiem.

    Urząd Ochrony Danych Osobowych rozpatruje skargę na ChatGPT. Czy przetwarza dane niezgodnie z prawem?

    Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpatruje skargę dotyczącą ChatGPT, w której skarżący zarzuca firmie Open AI, twórcy tego narzędzia, że m.in. przetwarza ona dane w sposób niezgodny z prawem, a zasady, na jakich się to odbywa, są nieprzejrzyste - poinformował UODO.

    Sztuczna inteligencja. Warto się uczyć korzystania z narzędzi

    Nauka narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję przydaje się zarówno w życiu codziennym, jak i w życiu zawodowym – twierdzą eksperci. Dla obecnych i przyszłych pracodawców istotną umiejętnością będzie wykorzystywanie konkretnych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję.

    Co to jest Discover w Google?

    Google Discover to innowacyjna funkcja dostępna głównie na urządzeniach mobilnych. Zamiast tradycyjnego wpisywania zapytań w wyszukiwarce, Google Discover automatycznie prezentuje użytkownikom spersonalizowane wiadomości, artykuły i inne treści oparte na ich zainteresowaniach, historii przeglądania i innych czynnikach. Jest to jakby osobisty asystent informacyjny, który dostarcza Ci treści, zanim nawet o nich pomyślisz.

    REKLAMA

    Czym Google Discover różni się od Google News?

    Google, jako lider w dziedzinie technologii, oferuje wiele narzędzi do przeglądania i konsumpcji treści. Dwa z nich, które często są mylone ze sobą, to Google Discover i Google News. Chociaż obie platformy dostarczają użytkownikom wiadomości i aktualne treści, mają różne cele i funkcje. Zanurzmy się w szczegóły, aby zrozumieć kluczowe różnice między nimi.

    Sztuczna inteligencja pomaga w pracy

    Sztuczna inteligencja pomaga w pracy - tak wykazał najnowszy raport Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP). Z badań wynika, że sztuczna inteligencja (AI) poprzez automatyzację niektórych zadań, zamiast całkowitego ich wykonywania i przejmowania, przeważnie zwiększa wydajność pracy, niż pozbawia pracowników zadań do wykonania.

    REKLAMA