REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Przepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy, tak zwany AI Act, weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.
AI ma być najbardziej dochodowym sektorem w gospodarce globalnej w ogóle, obok przemysłu zbrojeniowego. Tymczasem na obecnym etapie sektor biznesu wyraża ostrożne zainteresowanie sztuczną inteligencją. Okazuje się bowiem, że większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania.
Sztuczna inteligencja przekonuje do siebie handlowców? Wygląda na to, że tak. Nawet ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Skąd takie zainteresowanie?
Faktyczne zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji mogą być mniej ekscytujące niż sugerowałby ogromny szum wokół tego zjawiska. Sukces w tym obszarze nie musi zależeć od przełomowego sposobu myślenia, ale od realistycznych oczekiwań, skrupulatnego planowania i odpowiedniego zarządzania ryzykiem. Dobrym przykładem są roboty przemysłowe wspierane sztuczną inteligencją.
REKLAMA
Jak wykorzystać ChatGPT w biznesie? Zapytaliśmy o to samego ChataGPT. Podał kilka propozycji, poprosiliśmy o ich rozwinięcie. Mamy nadzieję, że sugestie wyciągnięte z AI okażą się przydatne w obszarze biznesowym.
REKLAMA
REKLAMA