REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja przekonuje do siebie handlowców? Wygląda na to, że tak. Nawet ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Skąd takie zainteresowanie?

Handlowcy zainteresowani sztuczną inteligencją 

Firmy z sektora handlu coraz bardziej się przekonują do sztucznej inteligencji. Ponad 60 proc. przedstawicieli branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w AI w ciągu najbliższych 18 miesięcy, podaje Nvidia, czołowy producent chipów. Co stoi za tym rosnącym zainteresowaniem? Przede wszystkim oferuje ona pomoc w radzeniu sobie z wyzwaniami i zwiększaniu wydajności. Kierownictwo firm dostrzega w AI potężne narzędzie, które może zrewolucjonizować komunikację z klientami i całkowicie odmienić ich doświadczenia zakupowe.

REKLAMA

Również badanie Gartnera, obejmujące strategie dotyczące technologii przedstawicieli sektora handlu w 9 krajach, potwierdza ten trend. Handlowcy poszukują rozwiązań AI, które poprawią zrozumienie i spełnienie oczekiwań klientów, zwłaszcza w marketingu i sprzedaży. 

Jak utrzymać przewagę na rynku

REKLAMA

Sprzedawcy cały czas starają się wypracować i utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku. Sztuczna inteligencja jest dla nich szansą na rozwiązanie szeregu problemów, z którymi obecnie się zmagają, jak zmieniające się preferencje klientów, niedobory siły roboczej czy wsparcie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem – mówi Grzegorz Dembicki,  Business Development Director z Sagra Technology, szczecińskiej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach dla handlu, która ma już spore doświadczenie w rozwiązaniach opartych na AI. Dodaje: – AI to już nie tylko mrzonka, coraz więcej firm korzysta dziś z rozwiązań wykorzystujących inteligentne algorytmy. Przykład z naszego podwórka to rozwiązanie automatyzujące merchandising, które wykorzystuje rozpoznawanie obrazu i sztuczną inteligencję. Według naszych klientów działa ono z niemal 100-proc. skutecznością. Nasze obecnie realizowane projekty dla sektora handlu świadczą o tym, że sztuczna inteligencja może dać naprawdę dobre efekty, zwłaszcza pod kątem efektywności czy optymalizacji pewnych procesów. 

Potwierdza to badanie Nvidii, które jasno wykazuje, że sztuczna inteligencja już zmieniła zasady gry na rynku handlu. 69 proc. ankietowanych sprzedawców zadeklarowało wzrost przychodów związanych z wdrożeniem sztucznej inteligencji a 72 proc. spadek kosztów operacyjnych. Najbardziej popularne obszary w jakich są obecnie wykorzystywane inteligentne algorytmy to: analiza danych, personalizacja rekomendacji dla klientów, marketing czy zarzadzanie zapasami. 

Analitycy Nvidii zbadali również stopień zaawansowania firm z sektora handlu w rozwiązaniach bazujących na sztucznej inteligencji. Okazuje się, że coraz więcej firm handlowych dynamicznie wdraża zaawansowane aplikacje AI, aby skutecznie redukować straty i rewolucjonizować doświadczenia klientów, wykorzystując potencjał generatywnej sztucznej inteligencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potrzebni specjaliści 

REKLAMA

30 proc. ankietowanych uważa, że obszarem, w którym AI mogłaby się najbardziej wykazać, są sklepy, które mogą dzięki nowym rozwiązaniom zapewnić nowy poziom wygody i personalizacji. To jednocześnie miejsca, które dziś są dla marek niezbędnym uzupełnieniem sprzedaży wielokanałowej. Zastosowanie w salonach sprzedaży innowacyjnych rozwiązań staje się dla handlowców wizerunkową koniecznością.

AI może także wspierać w automatycznej segmentacji punktów sprzedaży, która pozwala łatwiej i sprawniej docierać do konsumentów ze ofertą. – Taka segmentacja może przebiegać np. według wzorców zachowań zakupowych. Sztuczna inteligencja jest tu wykorzystywana właśnie do rozpoznawania tych wzorców i potrafi zauważyć prawidłowości, które człowiekowi mogą umknąć – wyjaśnia Grzegorz Dembicki.

Analiza przeprowadzona przez Google Cloud wykazała, że aby branża mogła rozwijać inteligentne narzędzia, potrzebuje specjalistów. Ponad połowa zarządzających z sektora handlu detalicznego przewiduje wzrost zatrudnienia na stanowiskach technicznych. Najbardziej poszukiwani będą analitycy danych (wskazywało to 77 proc. ankietowanych), inżynierowie uczenia maszynowego (69 proc.) oraz specjaliści ds. sztucznej inteligencji (78 proc.). Szczególne potrzeby wskazuje właśnie handel detaliczny, bo ankietowani spodziewają się, że w tym obszarze zatrudnienie analityków danych wzrośnie w 2024 roku o 10 proc. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dezinformacja bronią XXI wieku. 6 wskazówek jak się przed nią chronić i nie rozpowszechniać „fake newsów”

Manipulowanie informacjami i ingerencja zagraniczna są poważnym zagrożeniem dla społeczeństwa. Fake newsy mogą podważać wiarygodność instytucji i procesów demokratycznych, uniemożliwiając ludziom podejmowanie świadomych decyzji lub zniechęcając ich do głosowania. Komisja Europejska w swoim wzmocnionym komunikacie przedstawia sześć wskazówek, jak wykryć i przeciwdziałać manipulacji informacjami.

12 topowych narzędzi do generowania obrazów AI – przegląd

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje tworzenie grafik, umożliwiając szybkie generowanie realistycznych obrazów, koncepcyjnych ilustracji i wizualizacji produktów – bez potrzeby angażowania grafików czy długiego procesu projektowego. Wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz: fotorealizmu, stylizowanych grafik koncepcyjnych, a może prostych ilustracji do mediów społecznościowych? Sprawdź 12 najlepszych generatorów obrazów AI, które pomogą Ci wybrać idealne narzędzie do Twoich kreatywnych projektów.

Legislacja a technologia. Regulowanie odpowiedzialności za sztuczną inteligencję

Pamiętacie "A.I. Sztuczna Inteligencja"? Film Spielberga, w którym robot marzy o byciu chłopcem? Ta wizja przyszłości staje się coraz mniej odległa. Choć maszyny jeszcze nie płaczą, już teraz wkraczają w nasze życie, podejmując decyzje w biznesie i przemyśle. To rewolucja, ale z jednym "ale": kto odpowiada za błędy tych cyfrowych mózgów?

Prawo sztucznej inteligencji: co pominięto w AI Act i projekcie polskiej ustawy. Gdzie szukać przepisów o AI jeżeli nie ma ich w AI Act ani w polskiej implementacji?

Sam AI Act jako mimo że jest rozporządzeniem unijnym i nie wymaga implementacji do przepisów prawa danego państwa członkowskiego, tak jak Dyrektywy unijne, to jednak wymaga uzupełnienia w prawie krajowym – co polski ustawodawca już zauważył. Obecnie prace nad taką ustawą (Projekt ustawy o systemach sztucznej inteligencji) są prowadzone, a wynik prac legislacyjnych możemy znaleźć tu: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12390551 . Dodatkowo wcześniej opracowano również projekt ustawy o związkach zawodowych mający na celu zapewnienie właściwego informowania pracowników o wykorzystywaniu AI. Te akty prawne w mojej ocenie regulują głównie działania developerów AI oraz relacje między nimi a organami państwowymi i użytkownikami. TO czego ewidentnie brakuje, to regulacji sytuacji prawnej użytkowników i ich relacji z pozostałymi osobami. Czy to oznacza, że nie jest ona uregulowana w prawie?

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI) - pierwsze europejskie regulacje prawne

W obecnych czasach jesteśmy świadkami kolejnego przełomowego wydarzenia na miarę rewolucji przemysłowej z XVIII wieku oraz nie tak odległej rewolucji cyfrowej. Mowa o sztucznej inteligencji AI (ang. artificial intelligence).

DeepSeek – szansa czy zagrożenie dla rozwoju AI?

Sztuczna inteligencja (AI) dynamicznie zmienia świat biznesu, wnosząc innowacje. Jednym z nich jest DeepSeek – technologia, która budzi zarówno entuzjazm, jak i obawy. Czy DeepSeek to szansa na rozwój AI, czy może zagrożenie dla przedsiębiorców? Jaką rolę odgrywa odpowiedzialne podejście do korzystania z tej technologii?

AI i automatyzacja w sektorze finansowym [WYWIAD]

Jak nowe technologie wpływają na pracę banków? Czy klienci powinni obawiać się o swoje pieniądze? Jak sztuczna inteligencja już teraz wspomaga pracę sektora finansowanego? Na pytania odpowiada Aleksander Kania Lider UiPath w Polsce.

Robot zamiast człowieka w nawigacji Google Maps. Nie usłyszymy już Jarosława Juszkiewicza

Ostatnio pisaliśmy o audycjach radiowych generowanych przez sztuczną inteligencję, a teraz przyszedł czas na robota zamiast człowieka w nawigacji Google Maps.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja – AI zaczyna być użytecznym pomocnikiem pracowników na coraz większej liczbie stanowisk pracy

Sztuczna inteligencja automatyzuje procesy, odciąża z rutynowych obowiązków i pomaga w kreatywnych zadaniach. Pracownicy uwolnieni z potrzeby wykonywania czasochłonnych, nudnych i powtarzalnych czynności mają więcej czasu na myślenie koncepcyjne i kreację.

Przejmij kontrolę nad sztuczną inteligencją – a AI w firmie. Jak w praktyce stosować przepisy AI Act

Przepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy, tak zwany AI Act, weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.

REKLAMA