REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować

Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować
Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja przekonuje do siebie handlowców? Wygląda na to, że tak. Nawet ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Skąd takie zainteresowanie?

Handlowcy zainteresowani sztuczną inteligencją 

Firmy z sektora handlu coraz bardziej się przekonują do sztucznej inteligencji. Ponad 60 proc. przedstawicieli branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w AI w ciągu najbliższych 18 miesięcy, podaje Nvidia, czołowy producent chipów. Co stoi za tym rosnącym zainteresowaniem? Przede wszystkim oferuje ona pomoc w radzeniu sobie z wyzwaniami i zwiększaniu wydajności. Kierownictwo firm dostrzega w AI potężne narzędzie, które może zrewolucjonizować komunikację z klientami i całkowicie odmienić ich doświadczenia zakupowe.

REKLAMA

Również badanie Gartnera, obejmujące strategie dotyczące technologii przedstawicieli sektora handlu w 9 krajach, potwierdza ten trend. Handlowcy poszukują rozwiązań AI, które poprawią zrozumienie i spełnienie oczekiwań klientów, zwłaszcza w marketingu i sprzedaży. 

Jak utrzymać przewagę na rynku

REKLAMA

Sprzedawcy cały czas starają się wypracować i utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku. Sztuczna inteligencja jest dla nich szansą na rozwiązanie szeregu problemów, z którymi obecnie się zmagają, jak zmieniające się preferencje klientów, niedobory siły roboczej czy wsparcie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem – mówi Grzegorz Dembicki,  Business Development Director z Sagra Technology, szczecińskiej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach dla handlu, która ma już spore doświadczenie w rozwiązaniach opartych na AI. Dodaje: – AI to już nie tylko mrzonka, coraz więcej firm korzysta dziś z rozwiązań wykorzystujących inteligentne algorytmy. Przykład z naszego podwórka to rozwiązanie automatyzujące merchandising, które wykorzystuje rozpoznawanie obrazu i sztuczną inteligencję. Według naszych klientów działa ono z niemal 100-proc. skutecznością. Nasze obecnie realizowane projekty dla sektora handlu świadczą o tym, że sztuczna inteligencja może dać naprawdę dobre efekty, zwłaszcza pod kątem efektywności czy optymalizacji pewnych procesów. 

Potwierdza to badanie Nvidii, które jasno wykazuje, że sztuczna inteligencja już zmieniła zasady gry na rynku handlu. 69 proc. ankietowanych sprzedawców zadeklarowało wzrost przychodów związanych z wdrożeniem sztucznej inteligencji a 72 proc. spadek kosztów operacyjnych. Najbardziej popularne obszary w jakich są obecnie wykorzystywane inteligentne algorytmy to: analiza danych, personalizacja rekomendacji dla klientów, marketing czy zarzadzanie zapasami. 

Analitycy Nvidii zbadali również stopień zaawansowania firm z sektora handlu w rozwiązaniach bazujących na sztucznej inteligencji. Okazuje się, że coraz więcej firm handlowych dynamicznie wdraża zaawansowane aplikacje AI, aby skutecznie redukować straty i rewolucjonizować doświadczenia klientów, wykorzystując potencjał generatywnej sztucznej inteligencji.

Potrzebni specjaliści 

REKLAMA

30 proc. ankietowanych uważa, że obszarem, w którym AI mogłaby się najbardziej wykazać, są sklepy, które mogą dzięki nowym rozwiązaniom zapewnić nowy poziom wygody i personalizacji. To jednocześnie miejsca, które dziś są dla marek niezbędnym uzupełnieniem sprzedaży wielokanałowej. Zastosowanie w salonach sprzedaży innowacyjnych rozwiązań staje się dla handlowców wizerunkową koniecznością.

AI może także wspierać w automatycznej segmentacji punktów sprzedaży, która pozwala łatwiej i sprawniej docierać do konsumentów ze ofertą. – Taka segmentacja może przebiegać np. według wzorców zachowań zakupowych. Sztuczna inteligencja jest tu wykorzystywana właśnie do rozpoznawania tych wzorców i potrafi zauważyć prawidłowości, które człowiekowi mogą umknąć – wyjaśnia Grzegorz Dembicki.

Analiza przeprowadzona przez Google Cloud wykazała, że aby branża mogła rozwijać inteligentne narzędzia, potrzebuje specjalistów. Ponad połowa zarządzających z sektora handlu detalicznego przewiduje wzrost zatrudnienia na stanowiskach technicznych. Najbardziej poszukiwani będą analitycy danych (wskazywało to 77 proc. ankietowanych), inżynierowie uczenia maszynowego (69 proc.) oraz specjaliści ds. sztucznej inteligencji (78 proc.). Szczególne potrzeby wskazuje właśnie handel detaliczny, bo ankietowani spodziewają się, że w tym obszarze zatrudnienie analityków danych wzrośnie w 2024 roku o 10 proc. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sztuczna inteligencja (AI)
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    77% placówek medycznych doświadczyło ataków na pocztę elektroniczną. Jak chronić dane pacjentów?

    Od 2022 r. podwoiły się ataki ransomware na organizacje działające w obszarze ochrony zdrowia. Tak wynika z raportu Barracuda Networks. Respondenci jednak nie czują się zagrożeni. 

    Czy sztuczna inteligencja jest szkodliwa dla środowiska?

    Rozwój sztucznej inteligencji nie pozostaje bez wpływu na czerpanie zasobów energii i generowanie śladu węglowego. Dlaczego? 

    Czy sztuczna inteligencja namiesza w tegorocznych wyborach?

    Najgłośniejszym tematem 2023 roku była sztuczna inteligencja. Generatywna AI jest niewątpliwie najszybciej rozwijającym się obszarem sztucznej inteligencji. Czy w tym roku można spodziewać się przełomów? Co z tegorocznymi wyborami pod okiem AI? 

    Pracownicy nie wiedzą, czy w ich firmach korzysta się ze sztucznej inteligencji

    Sztuczna inteligencja jednocześnie fascynuje i budzi obawy. Na rynku pracy są one związane z możliwą utratą miejsca pracy czy zmianami w strukturze zatrudnienia. Tym bardziej, że pracownicy często nie wiedzą, czy w ich firmach wykorzystuje się AI. 

    REKLAMA

    Jak wykorzystać Gen. AI w biznesie? [10 zasadniczych kroków] Czy umiejętność korzystania ze sztucznej inteligencji daje przewagę konkurencyjną już teraz?

    W dynamicznym świecie biznesu innowacje odgrywają kluczową rolę. Sztuczna inteligencja (AI) staje się rewolucyjnym narzędziem, zmieniającym sposób, w jaki firmy funkcjonują i konkurują na rynku. Rozwój generatywnych modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, stał się punktem zwrotnym dla liderów biznesu, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie technologii. W odpowiedzi na ten trend Lazarski University of Technology wprowadza innowacyjny program "Gen AI dla Biznesu", który nie tylko dostarcza teoretycznej wiedzy o sztucznej inteligencji, ale skupia się też na jej praktycznym wykorzystaniu w biznesie. Uczestnicy zdobędą nie tylko wiedzę, ale i niezbędne narzędzia do efektywnego wykorzystania AI w celu rozwijania innowacji i wzmacniania przewagi konkurencyjnej swoich firm.

    Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować

    Sztuczna inteligencja przekonuje do siebie handlowców? Wygląda na to, że tak. Nawet ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Skąd takie zainteresowanie?

    Czy pracownicy sektora finansowego powinni obawiać się sztucznej inteligencji?

    Sektor finansowy korzysta ze sztucznej inteligencji nie od dziś. W bankach możliwości na wykorzystanie nowych technologii jest dużo. Czy dalszy rozwój AI wiąże się z ryzykiem ograniczenia zatrudnienia w sektorze bankowym? 

    AI: Innowacja czy niepokój? Nowe badanie EY odsłania wpływ sztucznej inteligencji na rynek pracy

    W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej powszechna w środowisku pracy, ale czy jej rosnąca obecność jest źródłem postępu, czy raczej powodem do niepokoju? Najnowsze badanie przeprowadzone przez EY, jedną z wiodących firm doradczych, rzuca światło na obawy pracowników związane z rosnącym wykorzystaniem AI w miejscu pracy. Wyniki badania ujawniają, że 71% pracowników odczuwa niepokój związany z wdrażaniem nowych, innowacyjnych rozwiązań, podkreślając obawy etyczne, prawne oraz ryzyko utraty pracy lub możliwości awansu.

    REKLAMA

    Rewolucja w przemyśle: Wizja autonomicznych fabryk wspieranych sztuczną inteligencją

    W dzisiejszym świecie, gdzie kolejne innowacje technologiczne zmieniają oblicze rzeczywistości, przemysł również stoi u progu rewolucji, której głównym motorem będzie, a w wielu przypadkach już jest, sztuczna inteligencja (AI). To wizja nieodległej przyszłości, w której fabryki operują całkowicie autonomicznie, a sztuczna inteligencja sprawuje kontrolę nad wszystkimi aspektami łańcucha wartości, obejmując zaopatrzenie, produkcję, utrzymanie maszyn i ich modernizację – minimalizując jednocześnie ludzką ingerencję. 

    Sztuczna inteligencja w nauce. Uniwersytet Warszawski przyjął wytyczne

    Sztuczna inteligencja w nauce. Uchwałę w sprawie korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia podjęła Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia Uniwersytetu Warszawskiego. Regulacje dotyczą m.in. używania SI przy przygotowywaniu prac dyplomowych i zaliczeniowych.

    REKLAMA