REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować

Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja przekonuje do siebie handlowców? Wygląda na to, że tak. Nawet ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Skąd takie zainteresowanie?

Handlowcy zainteresowani sztuczną inteligencją 

Firmy z sektora handlu coraz bardziej się przekonują do sztucznej inteligencji. Ponad 60 proc. przedstawicieli branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w AI w ciągu najbliższych 18 miesięcy, podaje Nvidia, czołowy producent chipów. Co stoi za tym rosnącym zainteresowaniem? Przede wszystkim oferuje ona pomoc w radzeniu sobie z wyzwaniami i zwiększaniu wydajności. Kierownictwo firm dostrzega w AI potężne narzędzie, które może zrewolucjonizować komunikację z klientami i całkowicie odmienić ich doświadczenia zakupowe.

REKLAMA

Również badanie Gartnera, obejmujące strategie dotyczące technologii przedstawicieli sektora handlu w 9 krajach, potwierdza ten trend. Handlowcy poszukują rozwiązań AI, które poprawią zrozumienie i spełnienie oczekiwań klientów, zwłaszcza w marketingu i sprzedaży. 

Jak utrzymać przewagę na rynku

REKLAMA

Sprzedawcy cały czas starają się wypracować i utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku. Sztuczna inteligencja jest dla nich szansą na rozwiązanie szeregu problemów, z którymi obecnie się zmagają, jak zmieniające się preferencje klientów, niedobory siły roboczej czy wsparcie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem – mówi Grzegorz Dembicki,  Business Development Director z Sagra Technology, szczecińskiej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach dla handlu, która ma już spore doświadczenie w rozwiązaniach opartych na AI. Dodaje: – AI to już nie tylko mrzonka, coraz więcej firm korzysta dziś z rozwiązań wykorzystujących inteligentne algorytmy. Przykład z naszego podwórka to rozwiązanie automatyzujące merchandising, które wykorzystuje rozpoznawanie obrazu i sztuczną inteligencję. Według naszych klientów działa ono z niemal 100-proc. skutecznością. Nasze obecnie realizowane projekty dla sektora handlu świadczą o tym, że sztuczna inteligencja może dać naprawdę dobre efekty, zwłaszcza pod kątem efektywności czy optymalizacji pewnych procesów. 

Potwierdza to badanie Nvidii, które jasno wykazuje, że sztuczna inteligencja już zmieniła zasady gry na rynku handlu. 69 proc. ankietowanych sprzedawców zadeklarowało wzrost przychodów związanych z wdrożeniem sztucznej inteligencji a 72 proc. spadek kosztów operacyjnych. Najbardziej popularne obszary w jakich są obecnie wykorzystywane inteligentne algorytmy to: analiza danych, personalizacja rekomendacji dla klientów, marketing czy zarzadzanie zapasami. 

Analitycy Nvidii zbadali również stopień zaawansowania firm z sektora handlu w rozwiązaniach bazujących na sztucznej inteligencji. Okazuje się, że coraz więcej firm handlowych dynamicznie wdraża zaawansowane aplikacje AI, aby skutecznie redukować straty i rewolucjonizować doświadczenia klientów, wykorzystując potencjał generatywnej sztucznej inteligencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potrzebni specjaliści 

REKLAMA

30 proc. ankietowanych uważa, że obszarem, w którym AI mogłaby się najbardziej wykazać, są sklepy, które mogą dzięki nowym rozwiązaniom zapewnić nowy poziom wygody i personalizacji. To jednocześnie miejsca, które dziś są dla marek niezbędnym uzupełnieniem sprzedaży wielokanałowej. Zastosowanie w salonach sprzedaży innowacyjnych rozwiązań staje się dla handlowców wizerunkową koniecznością.

AI może także wspierać w automatycznej segmentacji punktów sprzedaży, która pozwala łatwiej i sprawniej docierać do konsumentów ze ofertą. – Taka segmentacja może przebiegać np. według wzorców zachowań zakupowych. Sztuczna inteligencja jest tu wykorzystywana właśnie do rozpoznawania tych wzorców i potrafi zauważyć prawidłowości, które człowiekowi mogą umknąć – wyjaśnia Grzegorz Dembicki.

Analiza przeprowadzona przez Google Cloud wykazała, że aby branża mogła rozwijać inteligentne narzędzia, potrzebuje specjalistów. Ponad połowa zarządzających z sektora handlu detalicznego przewiduje wzrost zatrudnienia na stanowiskach technicznych. Najbardziej poszukiwani będą analitycy danych (wskazywało to 77 proc. ankietowanych), inżynierowie uczenia maszynowego (69 proc.) oraz specjaliści ds. sztucznej inteligencji (78 proc.). Szczególne potrzeby wskazuje właśnie handel detaliczny, bo ankietowani spodziewają się, że w tym obszarze zatrudnienie analityków danych wzrośnie w 2024 roku o 10 proc. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Trzeba pilnie dokonać implementacji! Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI)

Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI). Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało kilka pytań - trwają prekonsultacje. Podkreśla się, że to pierwsze na świecie prawo, które w tak złożony a zarazem kompleksowy sposób rozwiązuje problemy, które nawarstwiały się od wielu, wielu lat związane z rozwojem sztucznej inteligencji. Płaszczyzn tych problemów jest wiele: od prawa do ochrony wizerunku, danych, odpowiedzialności za błędy sztucznej inteligencji (cywilnej, administracyjnej i karnej), praw pracowniczych, po prawa konsumenckie, autorskie i własności przemysłowej. Nowe unijne prawo wymaga wdrożenia w państwach członkowskich UE, w Polsce trwają więc prace nad implementacją. Są one jednak na początkowym etapie.

Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365

Microsoft Copilot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zmienia sposób, w jaki firmy na całym świecie realizują swoje zadania w ramach pakietu Microsoft 365. Według raportu Microsoft "The Future of Work", aż 70% wczesnych użytkowników Copilot zgłasza wzrost produktywności, a 68% odnotowuje znaczącą poprawę jakości swojej pracy. Warto bliżej przyjrzeć się temu narzędziu i zrozumieć, jak działa oraz jakie korzyści może przynieść wdrożenie go do w firmie.

Przełom dla ludzkości, praw człowieka i robotów - podpisano rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji

Trzeba stanowczo stwierdzić, że to przełom dla ludzkości, przełom dla praw człowieka, przełom dla pracowników i przełom dla robotów oraz automatyzacji. W dniu 13 marca 2024 r. podpisano rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji, AI (Artificial Intelligence Act). To pierwszy w UE tego typu akt. Był bardzo wyczekiwany przez prawników, pracowników, wielkie koncerny, przedsiębiorców ale i po prostu obywateli. 

W tych zawodach sztuczna inteligencja nam nie zagraża

Międzynarodowy Fundusz Walutowy szacuje, że rozwój sztucznej inteligencji zmniejszy liczbę miejsc pracy nawet o 40%. W dużej części będą to pracownicy umysłowi. A jakie zawody nie są zagrożone przez sztuczną inteligencję?

REKLAMA

Polacy wciąż boją się, ze sztuczna inteligencja zabierze im pracę

Już prawie 60 proc. Polaków obawia się wpływu sztucznej inteligencji na przyszłość swojego stanowiska pracy. To dane z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) „Rynek pracy, edukacja, kompetencje – styczeń 2024”. Pracownik przyszłości powinien umieć efektywnie wykorzystać możliwości oferowane przez AI. 

77% placówek medycznych doświadczyło ataków na pocztę elektroniczną. Jak chronić dane pacjentów?

Od 2022 r. podwoiły się ataki ransomware na organizacje działające w obszarze ochrony zdrowia. Tak wynika z raportu Barracuda Networks. Respondenci jednak nie czują się zagrożeni. 

Czy sztuczna inteligencja jest szkodliwa dla środowiska?

Rozwój sztucznej inteligencji nie pozostaje bez wpływu na czerpanie zasobów energii i generowanie śladu węglowego. Dlaczego? 

Czy sztuczna inteligencja namiesza w tegorocznych wyborach?

Najgłośniejszym tematem 2023 roku była sztuczna inteligencja. Generatywna AI jest niewątpliwie najszybciej rozwijającym się obszarem sztucznej inteligencji. Czy w tym roku można spodziewać się przełomów? Co z tegorocznymi wyborami pod okiem AI? 

REKLAMA

Pracownicy nie wiedzą, czy w ich firmach korzysta się ze sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jednocześnie fascynuje i budzi obawy. Na rynku pracy są one związane z możliwą utratą miejsca pracy czy zmianami w strukturze zatrudnienia. Tym bardziej, że pracownicy często nie wiedzą, czy w ich firmach wykorzystuje się AI. 

Jak wykorzystać Gen. AI w biznesie? [10 zasadniczych kroków] Czy umiejętność korzystania ze sztucznej inteligencji daje przewagę konkurencyjną już teraz?

W dynamicznym świecie biznesu innowacje odgrywają kluczową rolę. Sztuczna inteligencja (AI) staje się rewolucyjnym narzędziem, zmieniającym sposób, w jaki firmy funkcjonują i konkurują na rynku. Rozwój generatywnych modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, stał się punktem zwrotnym dla liderów biznesu, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie technologii. W odpowiedzi na ten trend Lazarski University of Technology wprowadza innowacyjny program "Gen AI dla Biznesu", który nie tylko dostarcza teoretycznej wiedzy o sztucznej inteligencji, ale skupia się też na jej praktycznym wykorzystaniu w biznesie. Uczestnicy zdobędą nie tylko wiedzę, ale i niezbędne narzędzia do efektywnego wykorzystania AI w celu rozwijania innowacji i wzmacniania przewagi konkurencyjnej swoich firm.

REKLAMA