REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja wspiera handel konwersacyjny. Nowe narzędzia e-commerce

W ostatnich latach nastąpił znaczny postęp w obszarze handlu konwersacyjnego
W ostatnich latach nastąpił znaczny postęp w obszarze handlu konwersacyjnego
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję, współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja to jedne z najbardziej efektywnych narzędzi w nowoczesnym handlu internetowym. Tak uważa aż 90% menedżerów e-sklepów. Są to także jedne z najcenniejszych instrumentów dla e-commerce do pomiaru zwrotu z inwestycji (ROI). Jak je skutecznie zaimplementować oraz zwiększyć sprzedaż on-line?

Wśród marketerów zarówno w USA, Wielkiej Brytanii, jak i UE, dziewięciu na dziesięciu badanych uważa, że wysoki współczynnik konwersji, konwersacyjny AI oraz personalizacja skutkują pozytywnym zwrotem z inwestycji, wynika z najnowszych badań BigCommerce. Należy jednak pamiętać, że powyższe nie zdarzają się tak po prostu, gdyż firmy muszą nadać im priorytet i, co być może najważniejsze, zoptymalizować działania pod ich kątem.  

REKLAMA

Konwersje w e-handlu

REKLAMA

Współczynnik konwersji e-commerce to odsetek odwiedzających witrynę, którzy dokonali zakupu w sklepie internetowym. Konwersja jest szerokim tematem, ponieważ może mieć na nią wpływ praktycznie każdy aspekt doświadczenia użytkownika będącego na stronie e-sklepu. Wśród typowych konwersje dla e-handlu można wymienić, m.in.: sprzedaż online, dodanie produkty do koszyka czy do listy życzeń, rejestracja nowego klienta, udostępnienia informacji o produkcie w mediach społecznościowych, etc.

Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) poprawia doświadczenie zakupowe, aby pomóc zrealizować określone cele, tzw. KPI, którym zazwyczaj jest wzrost sprzedaży. CRO można przeprowadzić na stronach docelowych, tzw. landing page’ach, stronach kategorii lub w dowolnym innym punkcie kontaktu z klientem na witrynie www. – Średni współczynnik konwersji w e-commerce wynosi około 2,5–3%. Współczynnik konwersji powyżej 3% powinien być wyznacznikiem sukcesu dla e-sklepów. Gdy uda się ten cel osiągnąć, można przejść do realizacji bardziej zaawansowanych wskaźników konwersji, takich jak: współczynnik porzuceń koszyka i wyjść – opuszczania sklepu, klikalności czy średni czas trwania sesji – mówi Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Department w APIFONICA.com.

Personalizacja jako preferowane doświadczenie zakupowe

Personalizacja może obejmować rekomendacje produktów, oferty i rabaty oraz spójne doświadczenie sprzedaży detalicznej w wielu kanałach (strona internetowa, urządzenia mobilne i serwisy społecznościowe). Może również obejmować oferowanie różnych sposobów płatności. Jeśli klienci mają preferowaną metodę, która nie jest dostępna, mogą łatwo opuścić stronę e-sklepu bez sfinalizowania zakupu. Marki, które zwiększają swoje wysiłki w zakresie personalizacji, czerpią z tego realne korzyści. Według tzw. wskaźnika dojrzałości personalizacji BCG, e-sprzedawcy, którzy skalują zaawansowane możliwości personalizacji, uzyskują średnio czterokrotnie wyższe przychody w porównaniu z tymi, którzy mają mniej zaawansowane funkcje.

Jak to wykorzystać:

  • Skaluj wysiłki związane z personalizacją, oferując rekomendacje produktów i ekskluzywne oferty.
  • Wprowadź nowoczesne metody płatności, takie jak BLIK, biometryczne płatności np. PayEye lub usług typu „kup teraz, zapłać później”.
  • Nadaj priorytet poprawie obsługi klienta w mediach społecznościowych.

Należy pamiętać, że konsumenci poszukują niestandardowych doświadczeń w handlu elektronicznym i są bardziej skłonni pozostać lojalni wobec marek detalicznych, które oferują spersonalizowane doświadczenia. Według badania State of Personalization, prawie połowa (49%) konsumentów twierdzi, że prawdopodobnie ponownie dokona zakupu po uzyskaniu spersonalizowanego doświadczenia zakupowego w sklepie online.

Handel konwersacyjny ze wsparciem AI

REKLAMA

W ostatnich latach nastąpił znaczny postęp w obszarze handlu konwersacyjnego (conversational commerce) wspieranego przez sztuczną inteligencje (AI), uczenie maszynowe i algorytmy przetwarzania języka naturalnego. Dlatego też, e-sklepy i platformy internetowe coraz częściej wykorzystują tę technologię. Conversational commerce napędzany przez AI ma na celu dalszą personalizację doświadczeń zakupowych. Zaawansowane przetwarzanie języka naturalnego (NLP), oparte na voicebotach i modelach uczenia maszynowego może poprawić doświadczenie klienta (CX) i ostatecznie napędzić wyższy zwrot z inwestycji (ROI) dla e-sklepów.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Juniper Research, przewiduje się, że voiceboty napędzane przez AI, będą odgrywać znaczącą rolę w interakcjach z prospektami w ciągu najbliższych kilku lat, obsługując 70% rozmów z klientami w 2023 roku. Świadczy to o rosnącym zaufaniu do narzędzi napędzanych przez AI w celu poprawy interakcji z klientami i stworzenia bardziej płynnych doświadczeń zakupowych. – Już dziś dzięki naszej technologii voicebotowej, klienci mogą doświadczyć rozmowy z inteligentnymi asystentami głosowymi opartymi na AI, którzy pomogą znaleźć dokładnie to, czego szuka klient w e-sklepie, oferując rekomendacje oparte na jego wcześniejszych zakupach, a następnie finalizują transakcję. Conversational commerce napędzany przez AI ma na celu zrewolucjonizowanie zakupów poprzez zapewnienie spersonalizowanej, wygodnej i bardziej efektywnej obsługi. – powiedział Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Department w APIFONICA.com.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI wpływa nie tylko na sposób, w jaki produkty są sprzedawane, ale także jak są prezentowane – reklamowane konsumentom. Marketerzy mogą zaprojektować reklamy tak, aby zaprosić klientów do zadawania pytań lub do wyboru alternatywnego lub sąsiedniego produktu, którym mogą być bardziej zainteresowani. Z kolei, klient może natychmiast zadać pytania voicebotowi na temat tej oferty, zbadać opcje i zawrzeć tę transakcję, bez opuszczania kanału komunikacyjnego. Reklama konwersacyjna zaprasza klienta do udziału w rozmowie, która pomaga kształtować i dostosowywać ofertę. Dzięki czemu, sprzedawcy nie muszą już snuć domysłów na temat tego, czego może chcieć klient.

W tym, jak i kolejnym roku pogarszające warunki ekonomiczne dotykające coraz większy grupy społeczeństwa, będą sprzyjały większemu naciskowi e-sklepów na efektywność operacyjną, napędzaną m.in. przez automatyzację. Dlatego należy spodziewać się wzrostu inwestycji w konwersacyjne AI i voiceboty, traktowanej jako pierwszej linii wsparcia i obsługi klienta poprzez automatyzację wysokonakładowych, powtarzalnych procesów w e-commerce.

Rozwiązania Apifonica.com pomagają firmom zautomatyzować komunikację w działach HR, sprzedaży i obsługi klienta. Rozwiązania te można dostosować do każdej skali działalności i specyfiki firmy: od podstawowej automatyzacji powiadomień głosowych i tekstowych po kompleksowe rozwiązania w pełni zintegrowane z systemem IT, wyposażone w voicebota napędzanego przez sztuczną inteligencję, inteligentne raportowanie i automatyzację przepływu pracy. 

Autopromocja
Oprac. Piotr T. Szymański

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sztuczna inteligencja (AI)
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy sztuczna inteligencja to przełom czy bańka inwestycyjna?

    Od udostępnienia szerokiemu gronu użytkowników narzędzia Chat GPT mija dokładnie rok. Jak można się domyślić, sztuczna inteligencja a swoich entuzjastów i przeciwników. Wielu ekspertów uważaj również AI za bańkę inwestycyjną, która prędzej czy później pęknie. Jak jest naprawdę? 

    Sztuczna inteligencja zmieni miejsca pracy, ale ich nie wyeliminuje

    W listopadzie 2023 r. w Brukseli odbyła się druga edycja Europejskiego Forum Zatrudnienia i Praw Socjalnych. Przedmiotem dyskusji był wpływ sztucznej inteligencji (AI) na rynek pracy i status prawny pracowników. Przedstawiciele UE stanowczo podkreślali, że: pracownicy muszą czerpać korzyści z przełomowych rozwiązań, takich jak ChatGPTP. Deliberowano też o przyszłości pracy platformowej.

    Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%

    Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%. Według danych zawartych w najnowszym raporcie Talent Alpha „The World of Work AI-ed” ponad 90% wiodących dostawców usług, a także jedna trzecia wszystkich pracowników już korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI). Dzięki temu część firm doświadczyła dużego wzrostu produktywności.

    Jak sztuczna inteligencja może przydać się w administracji rządowej? Jak może pomóc obywatelom?

    Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie i sektorze publicznym? Z jakimi wyzwaniami się to wiąże? Jak wyedukować pracowników do współpracy z AI? raport pt. „Współpraca Człowieka z AI: Perspektywy dla polskiego sektora publicznego” bierze pod lupę te kwestie. 

    REKLAMA

    Inteligentne systemy transportowe. Co zmienia nowa dyrektywa?

    Rada UE przyjęła nowe przepisy zmieniające dyrektywę z 2010 r. dotyczącą wdrażania inteligentnych systemów transportowych. Aktualizacja rozwiązań sprzed trzynastu lat była konieczna, aby dostosować jej zapisy do aktualnych standardów technologicznych, przyspieszyć transformację cyfrową i wesprzeć europejską mobilność. 

    Projekt AI Act – co przyniosą unijne przepisy dotycząca sztucznej inteligencji?

    AI Act to projekt regulacji dotyczącej sztucznej inteligencji, która we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej wprowadzi jednolite prawo związane z tym obszarem. Celem jest stworzenie takich ram prawnych, aby rozwiązania bazujące na mechanizmach sztucznej inteligencji były godne zaufania i zgodne z wartościami oraz prawami obowiązującymi w UE. Co szczególnie istotne, rozporządzenie ma też chronić zdrowie oraz bezpieczeństwo obywateli.

    Uwaga na teksty, które opracowuje nasz zleceniobiorca przy pomocy AI. Na co zwrócić uwagę w umowie z twórcą?

    W przestrzeni internetowej coraz więcej pojawia się tekstów, które są tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji (AI). Sporo twórców internetowych korzysta z technologii, którą daje nam np. ChatGPT. Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę na określone teksty?

    7 wyzwań biznesowych, które może rozwiązać AI (z niewielkim wsparciem ludzi)

    Początki sztucznej inteligencji (AI) sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

    REKLAMA

    Badanie: Niemal co trzecia firma zwolniła w ostatnim roku minimum jedną osobę w wyniku automatyzacji oraz AI

    Większość firm uważa, że automatyzacja i AI przyczynią się do redukcji etatów (57 proc.). Pracownicy zaczynają tego doświadczać. Niemal co trzeci przedsiębiorca w ostatnim roku zwolnił co najmniej jedną osobę na rzecz robota lub sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. 

    Sztuczna inteligencja pomoże w leczeniu niepłodności. Wybierze zarodek, który da największą szansę na ciążę

    Naukowcy z kliniki Gyncentrum opracowali własny algorytm do oceny zarodków, który na podstawie 12 różnych parametrów w kilka minut identyfikuje najlepiej rozwijające się zarodki. Nowy algorytm oparty na sztucznej inteligencji ma stać się codzienną pomocą w pracy embriologów.

    REKLAMA