REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365
Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Microsoft Copilot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zmienia sposób, w jaki firmy na całym świecie realizują swoje zadania w ramach pakietu Microsoft 365. Według raportu Microsoft "The Future of Work", aż 70% wczesnych użytkowników Copilot zgłasza wzrost produktywności, a 68% odnotowuje znaczącą poprawę jakości swojej pracy. Warto bliżej przyjrzeć się temu narzędziu i zrozumieć, jak działa oraz jakie korzyści może przynieść wdrożenie go do w firmie.

Jak działa Microsoft Copilot?

Wszystkie narzędzia zawarte w pakiecie Microsoft 365 są dostosowane do współpracy z Copilotem. Bez względu na to, czy tworzymy tekst w Wordzie, czy kreujemy slajdy w PowerPoint, Copilot jest zawsze pod ręką, by pomóc i ułatwić wykonywanie zadań. 

REKLAMA

REKLAMA

Proces interakcji z Copilotem rozpoczyna się od "User Prompt", gdzie użytkownik wpisuje zapytanie, które jest punktem wyjścia dla całej operacji. Następnie, w ramach "Pre-processing", Copilot przeprowadza wstępną obróbkę zapytania użytkownika, dbając o prywatność i dokładność zrozumienia zapytania.

Kluczowym elementem jest "Large Language Model" (LLM) stworzony przez OpenAI, który analizuje przetworzone zapytanie i generuje odpowiedź. Po tym etapie, następuje "Post-processing", gdzie Copilot dostosowuje odpowiedź do specyfikacji i wymagań konkretnej aplikacji w ramach pakietu Microsoft 365.

W rezultacie, użytkownik otrzymuje gotową odpowiedź z zintegrowanymi poleceniami aplikacji, co ułatwia praktyczne użycie rozwiązania w ramach pracy z różnymi aplikacjami pakietu Microsoft 365.

REKLAMA

Bezpieczeństwo i prywatność

Bezpieczeństwo, prywatność i lokalizacja danych są kluczowe dla każdej firmy. W przeciwieństwie do publicznie dostępnych usług OpenAI, wszelkie operacje są przetwarzane za pomocą usług Azure OpenAI. Copilot łączy się z danymi firmowymi poprzez Microsoft Graph, co zapewnia bezpieczny dostęp do różnych typów zawartości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Copilot ma możliwość przeglądania wyłącznie tych danych firmowych, do których użytkownik posiada uprawnienia co najmniej do odczytu. Dostęp do poufnych dokumentów, jak umowy czy faktury, jest ograniczony do osób z odpowiednimi uprawnieniami. Istotne jest wykorzystanie wbudowanych w usługę Microsoft 365 modeli uprawnień, które zapewniają, że tylko upoważnione osoby lub grupy mają dostęp do określonych danych w twojej organizacji.

Różnice między Copilotem a innymi rozwiązaniami AI

Zastanawiasz się, czym różni się Microsoft Copilot dla Microsoft 365 od poprzednich wersji, takich jak Bing Chat & Bing Chat Enterprise? Kluczowa różnica tkwi w integracji z aplikacjami M365 i zaawansowanym bezpieczeństwie danych. Dzięki wykorzystaniu danych specyficznych dla każdej firmy, Copilot dla M365 oferuje bardziej precyzyjne i dostosowane do potrzeb użytkownika rozwiązania.

Czy warto inwestować w Copilota?

Z raportu Microsoft "The Future of Work" wynika, że 70% użytkowników Copilot twierdzi, że dzięki niemu są bardziej produktywni, a 68% zauważa znaczną poprawę jakości swojej pracy. Użytkownicy Copilot nadrabiają zaległości z przegapionych spotkań niemal 4x szybciej, aż 77% z nich nie chce z niego rezygnować.

Warto rozważyć wdrożenie Copilota dla swojej firmy, by zwiększyć efektywność pracy i poprawić jakość wykonywanych zadań.

Kiedy premiera języka polskiego?

Microsoft planuje wprowadzenie obsługi języka polskiego wraz z kolejnymi 17 językami jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Ostatecznie, będzie wspierał komunikację w kilkudziesięciu najpopularniejszych językach, umożliwiając naturalne interakcje z AI i generowanie treści w rodzimym języku użytkowników. Dodawanie nowych języków nastąpi w najbliższych miesiącach.

Autorem artykułu jest Oskar Korszeń z Horyzont.ai., mentor programu „Generatywna Sztuczna Inteligencja dla Biznesu” na Lazarski University od Technology. 

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sztuczna inteligencja w pismach procesowych: sąd wydał wyrok

W ostatnim czasie zapadł wyrok Sądu Pracy w Turynie z 6 września 2025 r., R.G.L. n. 1018/2025, który dotyczący wykorzystania sztucznej inteligencji przy sporządzaniu pism procesowych. To orzeczenie rzuca nowe światło na granice dopuszczalnego wsparcia technologicznego w praktyce prawniczej. Problem staje się coraz bardziej palący a przekroczenie granic dozwolonego użytku AI (Artificial Intelligence) może rodzić poważne konsekwencje. Pewnie z podobnego typu sprawami będziemy mieli niebawem do czynienia w polskich sądach.

Bezpłatny webinar: Automatyzacja finansów – AI i boty nie gryzą

Praktyczne scenariusze dla działów księgowych i finansowych. Sztuczna inteligencja i użycie botów symulujących pracę człowieka – to nie żadna futurystyka czy wstęp do masowych zwolnień. Istnieje cała masa powtarzalnych czynności, w których technologia może wyręczyć Waszych pracowników.

Narodowa sztuczna inteligencja! Po co nam PLLuM i Bielik? [Gość Infor.pl]

W powszechnym odbiorze sztuczna inteligencja często utożsamiana jest z popularnymi czatbotami, takimi jak ChatGPT. Jednak – jak podkreśla wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski – to uproszczenie. Modele językowe to tylko jedna z gałęzi AI, a jej rozwój to efekt dziesięcioleci pracy w obszarach uczenia maszynowego i data science.

Rewolucja w sztucznej inteligencji - ChatGPT GPT-5. Co nowego w najnowszej wersji?

ChatGPT GPT-5 to najnowsza generacja inteligentnego chatbota od OpenAI, która wynosi rozmowy człowieka z AI na zupełnie nowy poziom. Ulepszony model językowy lepiej rozumie kontekst, odpowiada w sposób bardziej naturalny i potrafi łączyć analizę tekstu, obrazu oraz danych w jednym narzędziu. To przełom, który może zmienić sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i korzystamy z technologii na co dzień.

REKLAMA

Czy AI osłabia nasz mózg? Wielomiesięczne użytkowanie ChatuGPT może obniżać aktywność komórek mózgowych, zmniejszać zaangażowanie poznawcze, kreatywność i pogarszać pamięć

Jak AI wpływa na nasz mózg? Wielomiesięczne użytkowanie ChatuGPT może obniżać aktywność komórek mózgowych, zmniejszać zaangażowanie poznawcze, kreatywność i pogarszać pamięć – ostrzegają autorzy niewielkiego badania, którego wyniki (na razie bez recenzji) opublikowano w serwisie ArXiv.

BBC ostrzega: Google zabije internet. Kto zapłaci twórcom treści, dziennikarzom, skoro roboty nie klikają w reklamy?

Internet powstał z myślą o ludziach, ale jego przyszłość może należeć do maszyn. W nowym paradygmacie to nie my przeglądamy sieć – to sztuczna inteligencja przegląda ją za nas. Taki scenariusz przedstawia dziennikarz BBC Thomas Germain. Czy to koniec swobodnego eksplorowania sieci i początek epoki zunifikowanych informacji, w której algorytm decyduje, co powinniśmy wiedzieć, a co lepiej pominąć?

Sztuczna inteligencja zabierze 14% miejsc pracy. Jak wdrożyć AI w firmie i dlaczego nie można z tym zwlekać?

Automatyzacja i sztuczna inteligencja nie są już przyszłością – stały się teraźniejszością. Firmy stoją przed trudnym wyborem: albo zaczną zmiany już teraz, albo zderzą się z brutalną rzeczywistością, a na adaptację do niej nie będzie czasu. Jak odpowiedzialnie i skutecznie przygotować organizację oraz ludzi do nieuniknionych przemian?

To już nie jest science-fiction. Modele AI potrafią zabiegać o przetrwanie

Jeden z modeli AI zrobił w maju coś, czego maszyna nie powinna była potrafić: zmienił swój kod, by nie zastosować instrukcji nakazującej mu samolikwidację; AI skutecznie uczy się, jak wymykać się spod ludzkiej kontroli - napisał na łamach "Wall Street Journal" Judd Rosenblatt, szef firmy Studio EI.

REKLAMA

Dlaczego AI i tworzenie oprogramowania przypominają forex? Technologia w służbie celu – nigdy odwrotnie

Technologia i tworzenie oprogramowania przypominają rynek forex. Są tacy, którzy dużo zyskują – i dzięki technologii wyprzedzają konkurencję o pięć kroków naraz. Ale większość niestety przegrywa.

Dezinformacja bronią XXI wieku. 6 wskazówek jak się przed nią chronić i nie rozpowszechniać „fake newsów”

Manipulowanie informacjami i ingerencja zagraniczna są poważnym zagrożeniem dla społeczeństwa. Fake newsy mogą podważać wiarygodność instytucji i procesów demokratycznych, uniemożliwiając ludziom podejmowanie świadomych decyzji lub zniechęcając ich do głosowania. Komisja Europejska w swoim wzmocnionym komunikacie przedstawia sześć wskazówek, jak wykryć i przeciwdziałać manipulacji informacjami.

REKLAMA