REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Boty pomagające klientom banku. Na czym polega użyteczność?

Bot jako pierwszy kontakt w banku
Bot jako pierwszy kontakt w banku
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Z jakimi sprawami klienci najczęściej dzwonią lub piszą do banku? To między innymi zmiana limitu wypłat, odblokowanie serwisu czy zasięgnięcie wiedzy na temat swoich operacji na karcie. Obecnie z takimi zagadnieniami świetnie radzą sobie boty. W czym mogą pomóc?

Bot rozpoznaje intencje klienta 

Używane dziś boty korzystają ze sztucznej inteligencji między innymi do rozumienia języka naturalnego. Posługują się określeniami, jakich używają klienci – na przykład konto zamiast rachunek bankowy, strona lub portal zamiast e-bank. Bez korporacyjnych zwrotów i niezrozumiałych nazw. Są w stanie zinterpretować intencje dzwoniącego. Dzięki temu mogą zadać odpowiednie pytania i lepiej rozpoznać daną sprawę.

REKLAMA

Jak boty identyfikują rozmówców?

REKLAMA

Boty identyfikują swoich rozmówców po numerze klienta i dodatkowych pytaniach. W czym mogą pomóc? Poinformują o stanie konta czy prowadzonych na nim operacjach, odblokują serwis, zmienią telekod czy limity. Jeżeli z kolei nie rozwiążą sprawy, przekierowują do odpowiedniego doradcy. To również ma swoje plusy – konsultant banku nie pyta ponownie o weryfikację tożsamości czy powód połączenia, ponieważ wszystkie informacje uzyskał już od bota.

–  Czatbot potrafi rozwiązywać od początku do końca aż 80 proc. spraw, a tylko 20 proc. przekazuje do doradcy – mówi Agnieszka Spólnik, dyrektor Biura Transformacji Bankowości Detalicznej.

Dlaczego boty zyskują uznanie w bankowości?

Przede wszystkim: usprawniają obsługę. Klienci nie muszą już iść do banku i są w stanie załatwić sprawy w dowolnym momencie. Z kolei banki korzystają na odciążeniu doradców i tym samym podniesieniu efektywności obsługi.

– Nikt nie lubi długiego oczekiwania na połączenie czy kilkukrotnego tłumaczenia doradcom tej samej sprawy (…) aż 80 proc. klientów jest z niej zadowolonych – dodaje Agnieszka Spólnik.

Czy sztuczna inteligencja zastąpi wszystko?

Nie ma obecnie powodów, by obawiać się, że klienci przestaną już kontaktować się z pracownikami banku. Istnieją przypadki, w których pomoc doradcy jest konieczna.

– Klienci są konkretnymi osobami, a nie numerkami w tabeli. Takie podejście pozwala lepiej rozumieć rozmówcę i jego perspektywę – uważa Agnieszka Spólnik.

Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w bankowości na różne sposoby – między innymi do obsługi klientów, personalizacji ofert, optymalizacji wewnętrznych procesów, doradztwa kredytowego, tworzenia prognoz i planów inwestycyjnych, a także uwierzytelniania i weryfikacji transakcji. Dzięki temu kontakty klienta z bankiem sprawniejsze. Z całą pewnością AI będzie coraz bardziej obecna w tym sektorze na przestrzeni kolejnych lat.

Źródło: Crédit Agricole

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sztuczna inteligencja (AI)
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy sztuczna inteligencja to przełom czy bańka inwestycyjna?

    Od udostępnienia szerokiemu gronu użytkowników narzędzia Chat GPT mija dokładnie rok. Jak można się domyślić, sztuczna inteligencja a swoich entuzjastów i przeciwników. Wielu ekspertów uważaj również AI za bańkę inwestycyjną, która prędzej czy później pęknie. Jak jest naprawdę? 

    Sztuczna inteligencja zmieni miejsca pracy, ale ich nie wyeliminuje

    W listopadzie 2023 r. w Brukseli odbyła się druga edycja Europejskiego Forum Zatrudnienia i Praw Socjalnych. Przedmiotem dyskusji był wpływ sztucznej inteligencji (AI) na rynek pracy i status prawny pracowników. Przedstawiciele UE stanowczo podkreślali, że: pracownicy muszą czerpać korzyści z przełomowych rozwiązań, takich jak ChatGPTP. Deliberowano też o przyszłości pracy platformowej.

    Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%

    Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%. Według danych zawartych w najnowszym raporcie Talent Alpha „The World of Work AI-ed” ponad 90% wiodących dostawców usług, a także jedna trzecia wszystkich pracowników już korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI). Dzięki temu część firm doświadczyła dużego wzrostu produktywności.

    Jak sztuczna inteligencja może przydać się w administracji rządowej? Jak może pomóc obywatelom?

    Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie i sektorze publicznym? Z jakimi wyzwaniami się to wiąże? Jak wyedukować pracowników do współpracy z AI? raport pt. „Współpraca Człowieka z AI: Perspektywy dla polskiego sektora publicznego” bierze pod lupę te kwestie. 

    REKLAMA

    Inteligentne systemy transportowe. Co zmienia nowa dyrektywa?

    Rada UE przyjęła nowe przepisy zmieniające dyrektywę z 2010 r. dotyczącą wdrażania inteligentnych systemów transportowych. Aktualizacja rozwiązań sprzed trzynastu lat była konieczna, aby dostosować jej zapisy do aktualnych standardów technologicznych, przyspieszyć transformację cyfrową i wesprzeć europejską mobilność. 

    Projekt AI Act – co przyniosą unijne przepisy dotycząca sztucznej inteligencji?

    AI Act to projekt regulacji dotyczącej sztucznej inteligencji, która we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej wprowadzi jednolite prawo związane z tym obszarem. Celem jest stworzenie takich ram prawnych, aby rozwiązania bazujące na mechanizmach sztucznej inteligencji były godne zaufania i zgodne z wartościami oraz prawami obowiązującymi w UE. Co szczególnie istotne, rozporządzenie ma też chronić zdrowie oraz bezpieczeństwo obywateli.

    Uwaga na teksty, które opracowuje nasz zleceniobiorca przy pomocy AI. Na co zwrócić uwagę w umowie z twórcą?

    W przestrzeni internetowej coraz więcej pojawia się tekstów, które są tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji (AI). Sporo twórców internetowych korzysta z technologii, którą daje nam np. ChatGPT. Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę na określone teksty?

    7 wyzwań biznesowych, które może rozwiązać AI (z niewielkim wsparciem ludzi)

    Początki sztucznej inteligencji (AI) sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

    REKLAMA

    Badanie: Niemal co trzecia firma zwolniła w ostatnim roku minimum jedną osobę w wyniku automatyzacji oraz AI

    Większość firm uważa, że automatyzacja i AI przyczynią się do redukcji etatów (57 proc.). Pracownicy zaczynają tego doświadczać. Niemal co trzeci przedsiębiorca w ostatnim roku zwolnił co najmniej jedną osobę na rzecz robota lub sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. 

    Sztuczna inteligencja pomoże w leczeniu niepłodności. Wybierze zarodek, który da największą szansę na ciążę

    Naukowcy z kliniki Gyncentrum opracowali własny algorytm do oceny zarodków, który na podstawie 12 różnych parametrów w kilka minut identyfikuje najlepiej rozwijające się zarodki. Nowy algorytm oparty na sztucznej inteligencji ma stać się codzienną pomocą w pracy embriologów.

    REKLAMA