REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja pomoże w marketingu?

Inteligentne wsparcie marketingowe: potencjał sztucznej inteligencji
Inteligentne wsparcie marketingowe: potencjał sztucznej inteligencji
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

71 proc. dyrektorów marketingu ma problem z realizacją swoich strategii w ramach obniżonych budżetów. To powoduje, że muszą poszukiwać nowych możliwości, aby przy funduszach, jakimi dysponują, mogli spełniać założone plany

Ograniczone środki na marketing 

REKLAMA

Z ankiety przeprowadzonej przez Gartnera wśród 410 menadżerów odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmach z USA i Europy dowiadujemy się, że ich średni budżet w 2023 roku stanowi 9,1 proc. całkowitych przychodów firmy. To trochę mniej niż w roku 2022, kiedy budżety marketingowe wynosiły średnio 9,5 proc. i jeszcze mniej niż w roku 2020, kiedy stanowiły one 11 proc. przychodów organizacji. Trzech na czterech marketerów zadeklarowało, że w obliczu zwiększonej presji na wyniki, muszą „robić więcej za mniej”, aby zapewnić swojej organizacji rentowność. W związku z tym aż 86 proc. ankietowanych zmienia sposób działania.

REKLAMA

– Okrojone budżety marketingowe zmuszają do większej kreatywności i komponowania działań w taki sposób, aby zapewnić organizacji odpowiednią rentowność. Kluczem jest zwiększenie wydajności, a to można osiągnąć dzięki odpowiednim narzędziom IT – tłumaczy Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology i dodaje: – Firmy potrzebują dziś dodatkowego wsparcia analizy danych w postaci narzędzi typu Business Intelligence, które pomogą zrozumieć otoczenie i podejmować  najlepsze decyzje. Analizowane mogą być przykładowo dane dotyczące klientów, narzędzia do e-mail marketingu, aplikacje CRM i wszystkie rejestrowane interakcje z klientami. Informacje uzyskane dzięki takiej analizie są dziś niezbędne, aby móc skutecznie konkurować na rynku. 

Większość marketerów pod presją cięcia wydatków na technologie 

Z badania wynika, że chociaż technologie są ogromnym wsparciem dla marketerów, to borykają się oni także z presją ograniczania wydatków również w tym zakresie. Trzech na czterech marketerów (75 proc.) twierdzi, że znajdują pod presją, aby w tym roku ograniczyć wydatki na technologie w celu zapewnienia lepszego zwrotu z inwestycji. 

REKLAMA

Tymczasem technologie, np. narzędzia BI, pomagają identyfikować potrzeby rynku, tworzyć kategorie i przyciągać potencjalnych klientów. Umożliwiają również planowanie, monitorowanie i analizowanie wydajności kampanii marketingowych. Dzięki temu marketerzy mogą optymalizować swoje budżety reklamowe i realizować takie strategie, które będą gwarantowały najlepsze wyniki. 

– Wykorzystując narzędzia typu SFA (sales force automation), zasilane danymi marketingowymi, firmy mogą sprawnie planować i realizować kampanie sprzedaży. Dzięki dokładnej analizie po zakończeniu kampanii marketerzy mogą ulepszać swoje działania, zoptymalizować wydajność i ograniczyć działania, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. W dodatku, w przypadku kampanii realizowanych w wielu punktach sprzedaży, marketerzy wiedzą, gdzie przedsięwzięcie się udało, a gdzie nie spełniło oczekiwań. Na podstawie takich informacji mogą odpowiednio modyfikować swoje strategie – podkreśla ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za mało na technologie?

Wg raportu podział budżetów marketingowych na 2023 rok kształtuje się następująco: reklama (25,6 proc.), technologie marketingowe (25,4 proc.), koszty pracy (24,6 proc.) i współpraca z agencjami zewnętrznymi (23,3 proc.).

Sztuczna inteligencja może wpłynąć na wydajność 

Ponieważ menadżerowie i dyrektorzy odpowiedzialni za marketing, oprócz realizowania swoich celów w ograniczonym budżecie, muszą brać pod uwagę rentowność, powinni wykraczać poza standardowe działania i w szerszy sposób wykorzystywać technologie. Szczególnie, że innowacyjne narzędzia, wykorzystujące np. sztuczną inteligencję, dają coraz większą wydajność. Współczesne podejście do marketingu powinno równoważyć realizację krótkoterminowych założeń z inwestycjami, które mogą dać zupełnie nowe możliwości rozwoju w przyszłości.

Źródło: Sagra Technology

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
AI i automatyzacja w sektorze finansowym [WYWIAD]

Jak nowe technologie wpływają na pracę banków? Czy klienci powinni obawiać się o swoje pieniądze? Jak sztuczna inteligencja już teraz wspomaga pracę sektora finansowanego? Na pytania odpowiada Aleksander Kania Lider UiPath w Polsce.

Robot zamiast człowieka w nawigacji Google Maps. Nie usłyszymy już Jarosława Juszkiewicza

Ostatnio pisaliśmy o audycjach radiowych generowanych przez sztuczną inteligencję, a teraz przyszedł czas na robota zamiast człowieka w nawigacji Google Maps.

Sztuczna inteligencja – AI zaczyna być użytecznym pomocnikiem pracowników na coraz większej liczbie stanowisk pracy

Sztuczna inteligencja automatyzuje procesy, odciąża z rutynowych obowiązków i pomaga w kreatywnych zadaniach. Pracownicy uwolnieni z potrzeby wykonywania czasochłonnych, nudnych i powtarzalnych czynności mają więcej czasu na myślenie koncepcyjne i kreację.

Przejmij kontrolę nad sztuczną inteligencją – a AI w firmie. Jak w praktyce stosować przepisy AI Act

Przepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy, tak zwany AI Act, weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w nowoczesnym biznesie

W dobie cyfryzacji, sztuczna inteligencja (AI) staje się nieodłącznym elementem strategii biznesowych firm na całym świecie. Jej rola w zwiększaniu efektywności i produktywności zespołów jest nieoceniona. AI rewolucjonizuje codzienne operacje zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym.

AI w biznesie. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentów

AI ma być najbardziej dochodowym sektorem w gospodarce globalnej w ogóle, obok przemysłu zbrojeniowego. Tymczasem na obecnym etapie sektor biznesu wyraża ostrożne zainteresowanie sztuczną inteligencją. Okazuje się bowiem, że większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania.

AI w Polsce do 2030 roku jak 4,9 mln osób. Wartość produkcyjna: 90 mld USD rocznie [prognoza]

Wśród beneficjentów AI znajdzie się Polska, która może zyskać nawet 90 mld dolarów rocznie. Polska znalazła się na siódmym miejscu wśród gospodarek z UE, USA, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii o najwyższej rocznej zdolności produkcyjnej wytworzonej dzięki wsparciu tej technologii - wynika z raportu firmy EY. Podano, że AI pozwoli osiągnąć w Polsce wartość produkcyjną odpowiadającą pracy 4,9 mln osób.

Sterowanie komputerem falami mózgowymi, mruganiem oczu, mrugania lub zaciskaniem zębów. AI + Neurotechnologia dla integracji niepełnosprawnych

Dwie firmy połączyły siły w celu wsparcia integracji osób niepełnosprawnych dzięki sztucznej inteligencji i neuro-technologiom. Celem jest rozwój i doskonalenie nowego rodzaju interfejsu mózg-maszyna, który przekształca różnorodne dane neurofizjologiczne (fale mózgowe, aktywność serca, mimikę twarzy, ruchy oczu) w polecenia mentalne. Pierwsze efekty będą widoczne już niedługo podczas sztafety z pochodnią olimpijską.

REKLAMA

Trzeba pilnie dokonać implementacji! Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI)

Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI). Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało kilka pytań - trwają prekonsultacje. Podkreśla się, że to pierwsze na świecie prawo, które w tak złożony a zarazem kompleksowy sposób rozwiązuje problemy, które nawarstwiały się od wielu, wielu lat związane z rozwojem sztucznej inteligencji. Płaszczyzn tych problemów jest wiele: od prawa do ochrony wizerunku, danych, odpowiedzialności za błędy sztucznej inteligencji (cywilnej, administracyjnej i karnej), praw pracowniczych, po prawa konsumenckie, autorskie i własności przemysłowej. Nowe unijne prawo wymaga wdrożenia w państwach członkowskich UE, w Polsce trwają więc prace nad implementacją. Są one jednak na początkowym etapie.

Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365

Microsoft Copilot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zmienia sposób, w jaki firmy na całym świecie realizują swoje zadania w ramach pakietu Microsoft 365. Według raportu Microsoft "The Future of Work", aż 70% wczesnych użytkowników Copilot zgłasza wzrost produktywności, a 68% odnotowuje znaczącą poprawę jakości swojej pracy. Warto bliżej przyjrzeć się temu narzędziu i zrozumieć, jak działa oraz jakie korzyści może przynieść wdrożenie go do w firmie.

REKLAMA