REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja pomoże w marketingu?

Inteligentne wsparcie marketingowe: potencjał sztucznej inteligencji
Inteligentne wsparcie marketingowe: potencjał sztucznej inteligencji
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

71 proc. dyrektorów marketingu ma problem z realizacją swoich strategii w ramach obniżonych budżetów. To powoduje, że muszą poszukiwać nowych możliwości, aby przy funduszach, jakimi dysponują, mogli spełniać założone plany

Ograniczone środki na marketing 

REKLAMA

Z ankiety przeprowadzonej przez Gartnera wśród 410 menadżerów odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmach z USA i Europy dowiadujemy się, że ich średni budżet w 2023 roku stanowi 9,1 proc. całkowitych przychodów firmy. To trochę mniej niż w roku 2022, kiedy budżety marketingowe wynosiły średnio 9,5 proc. i jeszcze mniej niż w roku 2020, kiedy stanowiły one 11 proc. przychodów organizacji. Trzech na czterech marketerów zadeklarowało, że w obliczu zwiększonej presji na wyniki, muszą „robić więcej za mniej”, aby zapewnić swojej organizacji rentowność. W związku z tym aż 86 proc. ankietowanych zmienia sposób działania.

REKLAMA

– Okrojone budżety marketingowe zmuszają do większej kreatywności i komponowania działań w taki sposób, aby zapewnić organizacji odpowiednią rentowność. Kluczem jest zwiększenie wydajności, a to można osiągnąć dzięki odpowiednim narzędziom IT – tłumaczy Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology i dodaje: – Firmy potrzebują dziś dodatkowego wsparcia analizy danych w postaci narzędzi typu Business Intelligence, które pomogą zrozumieć otoczenie i podejmować  najlepsze decyzje. Analizowane mogą być przykładowo dane dotyczące klientów, narzędzia do e-mail marketingu, aplikacje CRM i wszystkie rejestrowane interakcje z klientami. Informacje uzyskane dzięki takiej analizie są dziś niezbędne, aby móc skutecznie konkurować na rynku. 

Większość marketerów pod presją cięcia wydatków na technologie 

Z badania wynika, że chociaż technologie są ogromnym wsparciem dla marketerów, to borykają się oni także z presją ograniczania wydatków również w tym zakresie. Trzech na czterech marketerów (75 proc.) twierdzi, że znajdują pod presją, aby w tym roku ograniczyć wydatki na technologie w celu zapewnienia lepszego zwrotu z inwestycji. 

REKLAMA

Tymczasem technologie, np. narzędzia BI, pomagają identyfikować potrzeby rynku, tworzyć kategorie i przyciągać potencjalnych klientów. Umożliwiają również planowanie, monitorowanie i analizowanie wydajności kampanii marketingowych. Dzięki temu marketerzy mogą optymalizować swoje budżety reklamowe i realizować takie strategie, które będą gwarantowały najlepsze wyniki. 

– Wykorzystując narzędzia typu SFA (sales force automation), zasilane danymi marketingowymi, firmy mogą sprawnie planować i realizować kampanie sprzedaży. Dzięki dokładnej analizie po zakończeniu kampanii marketerzy mogą ulepszać swoje działania, zoptymalizować wydajność i ograniczyć działania, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. W dodatku, w przypadku kampanii realizowanych w wielu punktach sprzedaży, marketerzy wiedzą, gdzie przedsięwzięcie się udało, a gdzie nie spełniło oczekiwań. Na podstawie takich informacji mogą odpowiednio modyfikować swoje strategie – podkreśla ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za mało na technologie?

Wg raportu podział budżetów marketingowych na 2023 rok kształtuje się następująco: reklama (25,6 proc.), technologie marketingowe (25,4 proc.), koszty pracy (24,6 proc.) i współpraca z agencjami zewnętrznymi (23,3 proc.).

Sztuczna inteligencja może wpłynąć na wydajność 

Ponieważ menadżerowie i dyrektorzy odpowiedzialni za marketing, oprócz realizowania swoich celów w ograniczonym budżecie, muszą brać pod uwagę rentowność, powinni wykraczać poza standardowe działania i w szerszy sposób wykorzystywać technologie. Szczególnie, że innowacyjne narzędzia, wykorzystujące np. sztuczną inteligencję, dają coraz większą wydajność. Współczesne podejście do marketingu powinno równoważyć realizację krótkoterminowych założeń z inwestycjami, które mogą dać zupełnie nowe możliwości rozwoju w przyszłości.

Źródło: Sagra Technology

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sztuczna inteligencja (AI)
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365

    Microsoft Copilot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zmienia sposób, w jaki firmy na całym świecie realizują swoje zadania w ramach pakietu Microsoft 365. Według raportu Microsoft "The Future of Work", aż 70% wczesnych użytkowników Copilot zgłasza wzrost produktywności, a 68% odnotowuje znaczącą poprawę jakości swojej pracy. Warto bliżej przyjrzeć się temu narzędziu i zrozumieć, jak działa oraz jakie korzyści może przynieść wdrożenie go do w firmie.

    Przełom dla ludzkości, praw człowieka i robotów - podpisano rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji

    Trzeba stanowczo stwierdzić, że to przełom dla ludzkości, przełom dla praw człowieka, przełom dla pracowników i przełom dla robotów oraz automatyzacji. W dniu 13 marca 2024 r. podpisano rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji, AI (Artificial Intelligence Act). To pierwszy w UE tego typu akt. Był bardzo wyczekiwany przez prawników, pracowników, wielkie koncerny, przedsiębiorców ale i po prostu obywateli. 

    W tych zawodach sztuczna inteligencja nam nie zagraża

    Międzynarodowy Fundusz Walutowy szacuje, że rozwój sztucznej inteligencji zmniejszy liczbę miejsc pracy nawet o 40%. W dużej części będą to pracownicy umysłowi. A jakie zawody nie są zagrożone przez sztuczną inteligencję?

    Polacy wciąż boją się, ze sztuczna inteligencja zabierze im pracę

    Już prawie 60 proc. Polaków obawia się wpływu sztucznej inteligencji na przyszłość swojego stanowiska pracy. To dane z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) „Rynek pracy, edukacja, kompetencje – styczeń 2024”. Pracownik przyszłości powinien umieć efektywnie wykorzystać możliwości oferowane przez AI. 

    REKLAMA

    77% placówek medycznych doświadczyło ataków na pocztę elektroniczną. Jak chronić dane pacjentów?

    Od 2022 r. podwoiły się ataki ransomware na organizacje działające w obszarze ochrony zdrowia. Tak wynika z raportu Barracuda Networks. Respondenci jednak nie czują się zagrożeni. 

    Czy sztuczna inteligencja jest szkodliwa dla środowiska?

    Rozwój sztucznej inteligencji nie pozostaje bez wpływu na czerpanie zasobów energii i generowanie śladu węglowego. Dlaczego? 

    Czy sztuczna inteligencja namiesza w tegorocznych wyborach?

    Najgłośniejszym tematem 2023 roku była sztuczna inteligencja. Generatywna AI jest niewątpliwie najszybciej rozwijającym się obszarem sztucznej inteligencji. Czy w tym roku można spodziewać się przełomów? Co z tegorocznymi wyborami pod okiem AI? 

    Pracownicy nie wiedzą, czy w ich firmach korzysta się ze sztucznej inteligencji

    Sztuczna inteligencja jednocześnie fascynuje i budzi obawy. Na rynku pracy są one związane z możliwą utratą miejsca pracy czy zmianami w strukturze zatrudnienia. Tym bardziej, że pracownicy często nie wiedzą, czy w ich firmach wykorzystuje się AI. 

    REKLAMA

    Jak wykorzystać Gen. AI w biznesie? [10 zasadniczych kroków] Czy umiejętność korzystania ze sztucznej inteligencji daje przewagę konkurencyjną już teraz?

    W dynamicznym świecie biznesu innowacje odgrywają kluczową rolę. Sztuczna inteligencja (AI) staje się rewolucyjnym narzędziem, zmieniającym sposób, w jaki firmy funkcjonują i konkurują na rynku. Rozwój generatywnych modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, stał się punktem zwrotnym dla liderów biznesu, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie technologii. W odpowiedzi na ten trend Lazarski University of Technology wprowadza innowacyjny program "Gen AI dla Biznesu", który nie tylko dostarcza teoretycznej wiedzy o sztucznej inteligencji, ale skupia się też na jej praktycznym wykorzystaniu w biznesie. Uczestnicy zdobędą nie tylko wiedzę, ale i niezbędne narzędzia do efektywnego wykorzystania AI w celu rozwijania innowacji i wzmacniania przewagi konkurencyjnej swoich firm.

    Handlowcy polubili sztuczną inteligencję. Ponad 60 proc. firm planuje w nią zainwestować

    Sztuczna inteligencja przekonuje do siebie handlowców? Wygląda na to, że tak. Nawet ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Skąd takie zainteresowanie?

    REKLAMA