REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja pomoże w marketingu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Inteligentne wsparcie marketingowe: potencjał sztucznej inteligencji
Inteligentne wsparcie marketingowe: potencjał sztucznej inteligencji
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

71 proc. dyrektorów marketingu ma problem z realizacją swoich strategii w ramach obniżonych budżetów. To powoduje, że muszą poszukiwać nowych możliwości, aby przy funduszach, jakimi dysponują, mogli spełniać założone plany

Ograniczone środki na marketing 

REKLAMA

Z ankiety przeprowadzonej przez Gartnera wśród 410 menadżerów odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmach z USA i Europy dowiadujemy się, że ich średni budżet w 2023 roku stanowi 9,1 proc. całkowitych przychodów firmy. To trochę mniej niż w roku 2022, kiedy budżety marketingowe wynosiły średnio 9,5 proc. i jeszcze mniej niż w roku 2020, kiedy stanowiły one 11 proc. przychodów organizacji. Trzech na czterech marketerów zadeklarowało, że w obliczu zwiększonej presji na wyniki, muszą „robić więcej za mniej”, aby zapewnić swojej organizacji rentowność. W związku z tym aż 86 proc. ankietowanych zmienia sposób działania.

REKLAMA

– Okrojone budżety marketingowe zmuszają do większej kreatywności i komponowania działań w taki sposób, aby zapewnić organizacji odpowiednią rentowność. Kluczem jest zwiększenie wydajności, a to można osiągnąć dzięki odpowiednim narzędziom IT – tłumaczy Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology i dodaje: – Firmy potrzebują dziś dodatkowego wsparcia analizy danych w postaci narzędzi typu Business Intelligence, które pomogą zrozumieć otoczenie i podejmować  najlepsze decyzje. Analizowane mogą być przykładowo dane dotyczące klientów, narzędzia do e-mail marketingu, aplikacje CRM i wszystkie rejestrowane interakcje z klientami. Informacje uzyskane dzięki takiej analizie są dziś niezbędne, aby móc skutecznie konkurować na rynku. 

Większość marketerów pod presją cięcia wydatków na technologie 

Z badania wynika, że chociaż technologie są ogromnym wsparciem dla marketerów, to borykają się oni także z presją ograniczania wydatków również w tym zakresie. Trzech na czterech marketerów (75 proc.) twierdzi, że znajdują pod presją, aby w tym roku ograniczyć wydatki na technologie w celu zapewnienia lepszego zwrotu z inwestycji. 

REKLAMA

Tymczasem technologie, np. narzędzia BI, pomagają identyfikować potrzeby rynku, tworzyć kategorie i przyciągać potencjalnych klientów. Umożliwiają również planowanie, monitorowanie i analizowanie wydajności kampanii marketingowych. Dzięki temu marketerzy mogą optymalizować swoje budżety reklamowe i realizować takie strategie, które będą gwarantowały najlepsze wyniki. 

– Wykorzystując narzędzia typu SFA (sales force automation), zasilane danymi marketingowymi, firmy mogą sprawnie planować i realizować kampanie sprzedaży. Dzięki dokładnej analizie po zakończeniu kampanii marketerzy mogą ulepszać swoje działania, zoptymalizować wydajność i ograniczyć działania, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. W dodatku, w przypadku kampanii realizowanych w wielu punktach sprzedaży, marketerzy wiedzą, gdzie przedsięwzięcie się udało, a gdzie nie spełniło oczekiwań. Na podstawie takich informacji mogą odpowiednio modyfikować swoje strategie – podkreśla ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za mało na technologie?

Wg raportu podział budżetów marketingowych na 2023 rok kształtuje się następująco: reklama (25,6 proc.), technologie marketingowe (25,4 proc.), koszty pracy (24,6 proc.) i współpraca z agencjami zewnętrznymi (23,3 proc.).

Sztuczna inteligencja może wpłynąć na wydajność 

Ponieważ menadżerowie i dyrektorzy odpowiedzialni za marketing, oprócz realizowania swoich celów w ograniczonym budżecie, muszą brać pod uwagę rentowność, powinni wykraczać poza standardowe działania i w szerszy sposób wykorzystywać technologie. Szczególnie, że innowacyjne narzędzia, wykorzystujące np. sztuczną inteligencję, dają coraz większą wydajność. Współczesne podejście do marketingu powinno równoważyć realizację krótkoterminowych założeń z inwestycjami, które mogą dać zupełnie nowe możliwości rozwoju w przyszłości.

Źródło: Sagra Technology

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dezinformacja bronią XXI wieku. 6 wskazówek jak się przed nią chronić i nie rozpowszechniać „fake newsów”

Manipulowanie informacjami i ingerencja zagraniczna są poważnym zagrożeniem dla społeczeństwa. Fake newsy mogą podważać wiarygodność instytucji i procesów demokratycznych, uniemożliwiając ludziom podejmowanie świadomych decyzji lub zniechęcając ich do głosowania. Komisja Europejska w swoim wzmocnionym komunikacie przedstawia sześć wskazówek, jak wykryć i przeciwdziałać manipulacji informacjami.

12 topowych narzędzi do generowania obrazów AI – przegląd

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje tworzenie grafik, umożliwiając szybkie generowanie realistycznych obrazów, koncepcyjnych ilustracji i wizualizacji produktów – bez potrzeby angażowania grafików czy długiego procesu projektowego. Wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz: fotorealizmu, stylizowanych grafik koncepcyjnych, a może prostych ilustracji do mediów społecznościowych? Sprawdź 12 najlepszych generatorów obrazów AI, które pomogą Ci wybrać idealne narzędzie do Twoich kreatywnych projektów.

Legislacja a technologia. Regulowanie odpowiedzialności za sztuczną inteligencję

Pamiętacie "A.I. Sztuczna Inteligencja"? Film Spielberga, w którym robot marzy o byciu chłopcem? Ta wizja przyszłości staje się coraz mniej odległa. Choć maszyny jeszcze nie płaczą, już teraz wkraczają w nasze życie, podejmując decyzje w biznesie i przemyśle. To rewolucja, ale z jednym "ale": kto odpowiada za błędy tych cyfrowych mózgów?

Prawo sztucznej inteligencji: co pominięto w AI Act i projekcie polskiej ustawy. Gdzie szukać przepisów o AI jeżeli nie ma ich w AI Act ani w polskiej implementacji?

Sam AI Act jako mimo że jest rozporządzeniem unijnym i nie wymaga implementacji do przepisów prawa danego państwa członkowskiego, tak jak Dyrektywy unijne, to jednak wymaga uzupełnienia w prawie krajowym – co polski ustawodawca już zauważył. Obecnie prace nad taką ustawą (Projekt ustawy o systemach sztucznej inteligencji) są prowadzone, a wynik prac legislacyjnych możemy znaleźć tu: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12390551 . Dodatkowo wcześniej opracowano również projekt ustawy o związkach zawodowych mający na celu zapewnienie właściwego informowania pracowników o wykorzystywaniu AI. Te akty prawne w mojej ocenie regulują głównie działania developerów AI oraz relacje między nimi a organami państwowymi i użytkownikami. TO czego ewidentnie brakuje, to regulacji sytuacji prawnej użytkowników i ich relacji z pozostałymi osobami. Czy to oznacza, że nie jest ona uregulowana w prawie?

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (AI) - pierwsze europejskie regulacje prawne

W obecnych czasach jesteśmy świadkami kolejnego przełomowego wydarzenia na miarę rewolucji przemysłowej z XVIII wieku oraz nie tak odległej rewolucji cyfrowej. Mowa o sztucznej inteligencji AI (ang. artificial intelligence).

DeepSeek – szansa czy zagrożenie dla rozwoju AI?

Sztuczna inteligencja (AI) dynamicznie zmienia świat biznesu, wnosząc innowacje. Jednym z nich jest DeepSeek – technologia, która budzi zarówno entuzjazm, jak i obawy. Czy DeepSeek to szansa na rozwój AI, czy może zagrożenie dla przedsiębiorców? Jaką rolę odgrywa odpowiedzialne podejście do korzystania z tej technologii?

AI i automatyzacja w sektorze finansowym [WYWIAD]

Jak nowe technologie wpływają na pracę banków? Czy klienci powinni obawiać się o swoje pieniądze? Jak sztuczna inteligencja już teraz wspomaga pracę sektora finansowanego? Na pytania odpowiada Aleksander Kania Lider UiPath w Polsce.

Robot zamiast człowieka w nawigacji Google Maps. Nie usłyszymy już Jarosława Juszkiewicza

Ostatnio pisaliśmy o audycjach radiowych generowanych przez sztuczną inteligencję, a teraz przyszedł czas na robota zamiast człowieka w nawigacji Google Maps.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja – AI zaczyna być użytecznym pomocnikiem pracowników na coraz większej liczbie stanowisk pracy

Sztuczna inteligencja automatyzuje procesy, odciąża z rutynowych obowiązków i pomaga w kreatywnych zadaniach. Pracownicy uwolnieni z potrzeby wykonywania czasochłonnych, nudnych i powtarzalnych czynności mają więcej czasu na myślenie koncepcyjne i kreację.

Przejmij kontrolę nad sztuczną inteligencją – a AI w firmie. Jak w praktyce stosować przepisy AI Act

Przepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy, tak zwany AI Act, weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.

REKLAMA