REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja w firmach to nie science fiction, ale czysta matematyka

Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa z Michałem Górą, Prezesem Zarządu Alfavox Sp. z o.o.

REKLAMA

- Obecnie coraz mocniej widać wszechobecny trend w biznesie związany z poprawą efektywności procesów w przedsiębiorstwach. Dużo się mówi o technologiach mających przejąć od nas realizację powtarzalnych i nudnych zadań, jednocześnie pozwalając nam na skupieniu się na kluczowych procesach biznesowych. Wprowadzanie nowych rozwiązań często wiąże się z poważnymi inwestycjami finansowymi. Czy da się optymalizować procesy w firmie, nie przeciążając posiadanego budżetu?

REKLAMA

- Z moich obserwacji wynika, że zazwyczaj firmy podejmują decyzje o zakupie nowej technologii nieco na wyrost. Bardzo często, kierując się trendem związanym z efektywnością i innowacyjnością sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence), wdrażają narzędzia, które nie są dopasowane do ich konkretnego biznesu i przez to nie są w stanie wygenerować oczekiwanej efektywności. Należy pamiętać, że sama technologia nigdy nie jest gwarantem optymalizacji bez wręcz matematycznej precyzji jej wdrożenia. Transformacja cyfrowa ma oznaczać przede wszystkim efektywność. Jako Alfavox przyjęliśmy zasadę, według której racjonalnie analizujemy potrzeby firmy i precyzyjnie obliczamy, jakie oszczędności i zwrot z inwestycji technologia da w konkretnych procesach. Takie podejście pozwala zarówno na optymalne wykorzystanie procesów przedsiębiorstwa, jak i posiadanych budżetów na nową technologię.

- Oprócz najnowszych technologii, każda firma chce mieć efektywnego pracownika. Jak definiujemy obecnie idealnego specjalistę?

- Myślę, że to ktoś, kto ma dużą wiedzę na temat tego, co robi, chce się rozwijać, jest skuteczny oraz zaangażowany na każdym etapie wykonywania danego zadania. Oczywiście coraz trudniej znaleźć takie osoby na rynku pracy, stąd nie może dziwić fakt, że pracodawcy szukają innego rozwiązania, w tym sztucznej inteligencji. Dziś już nikogo nie zaskakuje robot, który komunikuje się w pracy z człowiekiem tak jak inny człowiek. Kluczem do sukcesu jest znacznie większa efektywność tego robota w porównaniu z pracownikiem z krwi i kości. Stąd też firmy, które, wybierając rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji, zyskują na efektywności w czterech obszarach: optymalnym wykorzystaniu potencjału pracownika, skuteczności procesu, efektywności czasowej i zarządzaniu emocjami.

 

Infor.pl

- W jaki sposób dokładnie przedsiębiorcy zyskują we wspomnianych obszarach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Zakładając, że posiadamy dział telefonicznej obsługi klienta, doskonale wiemy, że nie zawsze pracownicy tego zespołu potrafią być w pełni zaangażowani. Da się to wyczuć w rozmowie od pierwszej chwili kontaktu. Tu widać pierwszą przewagę technologii, gdyż stosując wirtualnego konsultanta, mamy 100% pewności, że będzie on w pełni zaangażowany w każdej sekundzie rozmowy, co znacznie wpływa na efektywność. Drugą bolączką pracodawców jest częsta absencja pracowników związana z chorobą czy urlopami. Wirtualny konsultant gwarantuje pełną dyspozycyjność każdego dnia, w pełnym wymiarze czasu przez cały rok – więc to drugi obszar, gdzie zyskujemy. Idąc dalej i stawiając się w roli pracownika, nikt nie chce wykonywać powtarzalnych czynności, które nie pozwalają na wykorzystanie potencjału i zaspokojenie chęci rozwoju. Dlatego wprowadzenie sztucznej inteligencji daje człowiekowi szanse na zajęcie się innymi zadaniami, wymagającymi kreatywności i poszerzania swojej wiedzy. W końcu często zapominany obszar, jakim jest zarządzanie emocjami. Wirtualny konsultant dzięki swobodzie, sprawczości i skuteczności w komunikacji nie daje nam odczuć, że uzewnętrzniamy swoje słabości.

- Co wyróżnia Alfavox jako partnera?

REKLAMA

- Panującą praktyką na rynku jest inwestowanie w innowacyjność i trend ogólnej cyfryzacji. Mało kto mówi o gwarancji zwrotu z tej inwestycji. Dlatego my przyjęliśmy odwrotne stanowisko, w którym efektywność i solidność stanowią główny punkt partnerskiego porozumienia. W umowie z klientem zamieszczamy zapis dający mu gwarancję zwrotu z inwestycji, bo jesteśmy pewni skuteczności oferowanych rozwiązań. Podkreślam, że szeroko rozumiana Sztuczna Inteligencja rozwijana w świadomych firmach to nie science fiction, tylko czysta matematyka i analityka. Tu nie ma miejsca na przypadki.

- W teorii brzmi to bardzo ciekawie, pytanie: jak wygląda praktyka?
- Niech za przykład posłuży nam zrealizowana optymalizacja procesów związanych z kontaktem z klientem w jednej z najtrudniejszych branż - windykacji. W jednej z firm zajmującej się odzyskiwaniem długów wprowadziliśmy wirtualnego konsultanta. Przed implementacją naszego rozwiązania przedsiębiorstwo zatrudniało 65 pracowników w dziale kontaktu z dłużnikami. Każdy z konsultantów był w stanie aktywnie rozmawiać przez telefon przez 300 minut dziennie. Efektywność ich pracy wynosiła 62% całego dnia pracy z uwzględnieniem przerw. Po wdrożeniu rozwiązania Alfavox okazało się, że wirtualny konsultant obsłużył 97% rozmów, a część pracowników została przesunięta do innych zadań. Co najważniejsze, zmiana ta pozwoliła na 70% wzrost odzyskanego portfela długów.

 

Infor.pl

- Co możecie zaproponować firmie, której zależy na zwiększeniu przychodów i optymalizacji wydatków?

- Kiedy zgłasza się do nas dany partner, któremu zależy na lepszej efektywności oraz zmniejszeniu kosztów, zawsze staramy się z wielką precyzją dobrać indywidualne rozwiązanie. Bardzo często wystarczają nasze autorskie produkty jak Aalia – BOT, który znalazł zastosowanie w szczególności w bankach oraz branży ubezpieczeniowej i outsourcingowej. Realizuje takie zadania, jak autoryzacja umów, windykacja należności, prowadzenie korespondencji mailowej i czatowej oraz przekazywanie klientom tymi kanałami wszystkich potrzebnych informacji, generując ponad 60% wzrostu sprzedaży.

Drugim, bardzo skutecznym rozwiązaniem, które się sprawdza, jest program alfa CX – delegujący zadania do osób posiadających właściwe predyspozycje i umiejętności, monitorujący postęp wykonania pracy oraz informujący kierownictwo o statusie prowadzonych działań.

Dziękuję za rozmowę.


 

Michał Góra. Ekspert customer care w globalnych projektach na rynkach USA, Indii, Argentyny i Meksyku. Strateg i wizjoner. Autor przełomowych rozwiązań technologicznych, w tym wirtualnych oddziałów dla branży finansowej. Wyznacza strategiczny kierunek rozwoju we wszystkich obszarach działania firmy

Infor.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Trzeba pilnie dokonać implementacji! Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI)

Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI). Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało kilka pytań - trwają prekonsultacje. Podkreśla się, że to pierwsze na świecie prawo, które w tak złożony a zarazem kompleksowy sposób rozwiązuje problemy, które nawarstwiały się od wielu, wielu lat związane z rozwojem sztucznej inteligencji. Płaszczyzn tych problemów jest wiele: od prawa do ochrony wizerunku, danych, odpowiedzialności za błędy sztucznej inteligencji (cywilnej, administracyjnej i karnej), praw pracowniczych, po prawa konsumenckie, autorskie i własności przemysłowej. Nowe unijne prawo wymaga wdrożenia w państwach członkowskich UE, w Polsce trwają więc prace nad implementacją. Są one jednak na początkowym etapie.

Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365

Microsoft Copilot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zmienia sposób, w jaki firmy na całym świecie realizują swoje zadania w ramach pakietu Microsoft 365. Według raportu Microsoft "The Future of Work", aż 70% wczesnych użytkowników Copilot zgłasza wzrost produktywności, a 68% odnotowuje znaczącą poprawę jakości swojej pracy. Warto bliżej przyjrzeć się temu narzędziu i zrozumieć, jak działa oraz jakie korzyści może przynieść wdrożenie go do w firmie.

Przełom dla ludzkości, praw człowieka i robotów - podpisano rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji

Trzeba stanowczo stwierdzić, że to przełom dla ludzkości, przełom dla praw człowieka, przełom dla pracowników i przełom dla robotów oraz automatyzacji. W dniu 13 marca 2024 r. podpisano rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji, AI (Artificial Intelligence Act). To pierwszy w UE tego typu akt. Był bardzo wyczekiwany przez prawników, pracowników, wielkie koncerny, przedsiębiorców ale i po prostu obywateli. 

W tych zawodach sztuczna inteligencja nam nie zagraża

Międzynarodowy Fundusz Walutowy szacuje, że rozwój sztucznej inteligencji zmniejszy liczbę miejsc pracy nawet o 40%. W dużej części będą to pracownicy umysłowi. A jakie zawody nie są zagrożone przez sztuczną inteligencję?

REKLAMA

Polacy wciąż boją się, ze sztuczna inteligencja zabierze im pracę

Już prawie 60 proc. Polaków obawia się wpływu sztucznej inteligencji na przyszłość swojego stanowiska pracy. To dane z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) „Rynek pracy, edukacja, kompetencje – styczeń 2024”. Pracownik przyszłości powinien umieć efektywnie wykorzystać możliwości oferowane przez AI. 

77% placówek medycznych doświadczyło ataków na pocztę elektroniczną. Jak chronić dane pacjentów?

Od 2022 r. podwoiły się ataki ransomware na organizacje działające w obszarze ochrony zdrowia. Tak wynika z raportu Barracuda Networks. Respondenci jednak nie czują się zagrożeni. 

Czy sztuczna inteligencja jest szkodliwa dla środowiska?

Rozwój sztucznej inteligencji nie pozostaje bez wpływu na czerpanie zasobów energii i generowanie śladu węglowego. Dlaczego? 

Czy sztuczna inteligencja namiesza w tegorocznych wyborach?

Najgłośniejszym tematem 2023 roku była sztuczna inteligencja. Generatywna AI jest niewątpliwie najszybciej rozwijającym się obszarem sztucznej inteligencji. Czy w tym roku można spodziewać się przełomów? Co z tegorocznymi wyborami pod okiem AI? 

REKLAMA

Pracownicy nie wiedzą, czy w ich firmach korzysta się ze sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jednocześnie fascynuje i budzi obawy. Na rynku pracy są one związane z możliwą utratą miejsca pracy czy zmianami w strukturze zatrudnienia. Tym bardziej, że pracownicy często nie wiedzą, czy w ich firmach wykorzystuje się AI. 

Jak wykorzystać Gen. AI w biznesie? [10 zasadniczych kroków] Czy umiejętność korzystania ze sztucznej inteligencji daje przewagę konkurencyjną już teraz?

W dynamicznym świecie biznesu innowacje odgrywają kluczową rolę. Sztuczna inteligencja (AI) staje się rewolucyjnym narzędziem, zmieniającym sposób, w jaki firmy funkcjonują i konkurują na rynku. Rozwój generatywnych modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, stał się punktem zwrotnym dla liderów biznesu, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie technologii. W odpowiedzi na ten trend Lazarski University of Technology wprowadza innowacyjny program "Gen AI dla Biznesu", który nie tylko dostarcza teoretycznej wiedzy o sztucznej inteligencji, ale skupia się też na jej praktycznym wykorzystaniu w biznesie. Uczestnicy zdobędą nie tylko wiedzę, ale i niezbędne narzędzia do efektywnego wykorzystania AI w celu rozwijania innowacji i wzmacniania przewagi konkurencyjnej swoich firm.

REKLAMA