REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja w firmach to nie science fiction, ale czysta matematyka

Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa z Michałem Górą, Prezesem Zarządu Alfavox Sp. z o.o.

REKLAMA

- Obecnie coraz mocniej widać wszechobecny trend w biznesie związany z poprawą efektywności procesów w przedsiębiorstwach. Dużo się mówi o technologiach mających przejąć od nas realizację powtarzalnych i nudnych zadań, jednocześnie pozwalając nam na skupieniu się na kluczowych procesach biznesowych. Wprowadzanie nowych rozwiązań często wiąże się z poważnymi inwestycjami finansowymi. Czy da się optymalizować procesy w firmie, nie przeciążając posiadanego budżetu?

REKLAMA

- Z moich obserwacji wynika, że zazwyczaj firmy podejmują decyzje o zakupie nowej technologii nieco na wyrost. Bardzo często, kierując się trendem związanym z efektywnością i innowacyjnością sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence), wdrażają narzędzia, które nie są dopasowane do ich konkretnego biznesu i przez to nie są w stanie wygenerować oczekiwanej efektywności. Należy pamiętać, że sama technologia nigdy nie jest gwarantem optymalizacji bez wręcz matematycznej precyzji jej wdrożenia. Transformacja cyfrowa ma oznaczać przede wszystkim efektywność. Jako Alfavox przyjęliśmy zasadę, według której racjonalnie analizujemy potrzeby firmy i precyzyjnie obliczamy, jakie oszczędności i zwrot z inwestycji technologia da w konkretnych procesach. Takie podejście pozwala zarówno na optymalne wykorzystanie procesów przedsiębiorstwa, jak i posiadanych budżetów na nową technologię.

- Oprócz najnowszych technologii, każda firma chce mieć efektywnego pracownika. Jak definiujemy obecnie idealnego specjalistę?

- Myślę, że to ktoś, kto ma dużą wiedzę na temat tego, co robi, chce się rozwijać, jest skuteczny oraz zaangażowany na każdym etapie wykonywania danego zadania. Oczywiście coraz trudniej znaleźć takie osoby na rynku pracy, stąd nie może dziwić fakt, że pracodawcy szukają innego rozwiązania, w tym sztucznej inteligencji. Dziś już nikogo nie zaskakuje robot, który komunikuje się w pracy z człowiekiem tak jak inny człowiek. Kluczem do sukcesu jest znacznie większa efektywność tego robota w porównaniu z pracownikiem z krwi i kości. Stąd też firmy, które, wybierając rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji, zyskują na efektywności w czterech obszarach: optymalnym wykorzystaniu potencjału pracownika, skuteczności procesu, efektywności czasowej i zarządzaniu emocjami.

 

Infor.pl

- W jaki sposób dokładnie przedsiębiorcy zyskują we wspomnianych obszarach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Zakładając, że posiadamy dział telefonicznej obsługi klienta, doskonale wiemy, że nie zawsze pracownicy tego zespołu potrafią być w pełni zaangażowani. Da się to wyczuć w rozmowie od pierwszej chwili kontaktu. Tu widać pierwszą przewagę technologii, gdyż stosując wirtualnego konsultanta, mamy 100% pewności, że będzie on w pełni zaangażowany w każdej sekundzie rozmowy, co znacznie wpływa na efektywność. Drugą bolączką pracodawców jest częsta absencja pracowników związana z chorobą czy urlopami. Wirtualny konsultant gwarantuje pełną dyspozycyjność każdego dnia, w pełnym wymiarze czasu przez cały rok – więc to drugi obszar, gdzie zyskujemy. Idąc dalej i stawiając się w roli pracownika, nikt nie chce wykonywać powtarzalnych czynności, które nie pozwalają na wykorzystanie potencjału i zaspokojenie chęci rozwoju. Dlatego wprowadzenie sztucznej inteligencji daje człowiekowi szanse na zajęcie się innymi zadaniami, wymagającymi kreatywności i poszerzania swojej wiedzy. W końcu często zapominany obszar, jakim jest zarządzanie emocjami. Wirtualny konsultant dzięki swobodzie, sprawczości i skuteczności w komunikacji nie daje nam odczuć, że uzewnętrzniamy swoje słabości.

- Co wyróżnia Alfavox jako partnera?

REKLAMA

- Panującą praktyką na rynku jest inwestowanie w innowacyjność i trend ogólnej cyfryzacji. Mało kto mówi o gwarancji zwrotu z tej inwestycji. Dlatego my przyjęliśmy odwrotne stanowisko, w którym efektywność i solidność stanowią główny punkt partnerskiego porozumienia. W umowie z klientem zamieszczamy zapis dający mu gwarancję zwrotu z inwestycji, bo jesteśmy pewni skuteczności oferowanych rozwiązań. Podkreślam, że szeroko rozumiana Sztuczna Inteligencja rozwijana w świadomych firmach to nie science fiction, tylko czysta matematyka i analityka. Tu nie ma miejsca na przypadki.

- W teorii brzmi to bardzo ciekawie, pytanie: jak wygląda praktyka?
- Niech za przykład posłuży nam zrealizowana optymalizacja procesów związanych z kontaktem z klientem w jednej z najtrudniejszych branż - windykacji. W jednej z firm zajmującej się odzyskiwaniem długów wprowadziliśmy wirtualnego konsultanta. Przed implementacją naszego rozwiązania przedsiębiorstwo zatrudniało 65 pracowników w dziale kontaktu z dłużnikami. Każdy z konsultantów był w stanie aktywnie rozmawiać przez telefon przez 300 minut dziennie. Efektywność ich pracy wynosiła 62% całego dnia pracy z uwzględnieniem przerw. Po wdrożeniu rozwiązania Alfavox okazało się, że wirtualny konsultant obsłużył 97% rozmów, a część pracowników została przesunięta do innych zadań. Co najważniejsze, zmiana ta pozwoliła na 70% wzrost odzyskanego portfela długów.

 

Infor.pl

- Co możecie zaproponować firmie, której zależy na zwiększeniu przychodów i optymalizacji wydatków?

- Kiedy zgłasza się do nas dany partner, któremu zależy na lepszej efektywności oraz zmniejszeniu kosztów, zawsze staramy się z wielką precyzją dobrać indywidualne rozwiązanie. Bardzo często wystarczają nasze autorskie produkty jak Aalia – BOT, który znalazł zastosowanie w szczególności w bankach oraz branży ubezpieczeniowej i outsourcingowej. Realizuje takie zadania, jak autoryzacja umów, windykacja należności, prowadzenie korespondencji mailowej i czatowej oraz przekazywanie klientom tymi kanałami wszystkich potrzebnych informacji, generując ponad 60% wzrostu sprzedaży.

Drugim, bardzo skutecznym rozwiązaniem, które się sprawdza, jest program alfa CX – delegujący zadania do osób posiadających właściwe predyspozycje i umiejętności, monitorujący postęp wykonania pracy oraz informujący kierownictwo o statusie prowadzonych działań.

Dziękuję za rozmowę.


 

Michał Góra. Ekspert customer care w globalnych projektach na rynkach USA, Indii, Argentyny i Meksyku. Strateg i wizjoner. Autor przełomowych rozwiązań technologicznych, w tym wirtualnych oddziałów dla branży finansowej. Wyznacza strategiczny kierunek rozwoju we wszystkich obszarach działania firmy

Infor.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Sztuczna inteligencja (AI)
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
AI i automatyzacja w sektorze finansowym [WYWIAD]

Jak nowe technologie wpływają na pracę banków? Czy klienci powinni obawiać się o swoje pieniądze? Jak sztuczna inteligencja już teraz wspomaga pracę sektora finansowanego? Na pytania odpowiada Aleksander Kania Lider UiPath w Polsce.

Robot zamiast człowieka w nawigacji Google Maps. Nie usłyszymy już Jarosława Juszkiewicza

Ostatnio pisaliśmy o audycjach radiowych generowanych przez sztuczną inteligencję, a teraz przyszedł czas na robota zamiast człowieka w nawigacji Google Maps.

Sztuczna inteligencja – AI zaczyna być użytecznym pomocnikiem pracowników na coraz większej liczbie stanowisk pracy

Sztuczna inteligencja automatyzuje procesy, odciąża z rutynowych obowiązków i pomaga w kreatywnych zadaniach. Pracownicy uwolnieni z potrzeby wykonywania czasochłonnych, nudnych i powtarzalnych czynności mają więcej czasu na myślenie koncepcyjne i kreację.

Przejmij kontrolę nad sztuczną inteligencją – a AI w firmie. Jak w praktyce stosować przepisy AI Act

Przepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy, tak zwany AI Act, weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w nowoczesnym biznesie

W dobie cyfryzacji, sztuczna inteligencja (AI) staje się nieodłącznym elementem strategii biznesowych firm na całym świecie. Jej rola w zwiększaniu efektywności i produktywności zespołów jest nieoceniona. AI rewolucjonizuje codzienne operacje zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym.

AI w biznesie. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentów

AI ma być najbardziej dochodowym sektorem w gospodarce globalnej w ogóle, obok przemysłu zbrojeniowego. Tymczasem na obecnym etapie sektor biznesu wyraża ostrożne zainteresowanie sztuczną inteligencją. Okazuje się bowiem, że większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania.

AI w Polsce do 2030 roku jak 4,9 mln osób. Wartość produkcyjna: 90 mld USD rocznie [prognoza]

Wśród beneficjentów AI znajdzie się Polska, która może zyskać nawet 90 mld dolarów rocznie. Polska znalazła się na siódmym miejscu wśród gospodarek z UE, USA, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii o najwyższej rocznej zdolności produkcyjnej wytworzonej dzięki wsparciu tej technologii - wynika z raportu firmy EY. Podano, że AI pozwoli osiągnąć w Polsce wartość produkcyjną odpowiadającą pracy 4,9 mln osób.

Sterowanie komputerem falami mózgowymi, mruganiem oczu, mrugania lub zaciskaniem zębów. AI + Neurotechnologia dla integracji niepełnosprawnych

Dwie firmy połączyły siły w celu wsparcia integracji osób niepełnosprawnych dzięki sztucznej inteligencji i neuro-technologiom. Celem jest rozwój i doskonalenie nowego rodzaju interfejsu mózg-maszyna, który przekształca różnorodne dane neurofizjologiczne (fale mózgowe, aktywność serca, mimikę twarzy, ruchy oczu) w polecenia mentalne. Pierwsze efekty będą widoczne już niedługo podczas sztafety z pochodnią olimpijską.

REKLAMA

Trzeba pilnie dokonać implementacji! Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI)

Ruszyły prace nad polskim aktem o sztucznej inteligencji (AI). Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało kilka pytań - trwają prekonsultacje. Podkreśla się, że to pierwsze na świecie prawo, które w tak złożony a zarazem kompleksowy sposób rozwiązuje problemy, które nawarstwiały się od wielu, wielu lat związane z rozwojem sztucznej inteligencji. Płaszczyzn tych problemów jest wiele: od prawa do ochrony wizerunku, danych, odpowiedzialności za błędy sztucznej inteligencji (cywilnej, administracyjnej i karnej), praw pracowniczych, po prawa konsumenckie, autorskie i własności przemysłowej. Nowe unijne prawo wymaga wdrożenia w państwach członkowskich UE, w Polsce trwają więc prace nad implementacją. Są one jednak na początkowym etapie.

Microsoft Copilot, czyli jak AI zmieni codzienny workflow w Microsoft 365

Microsoft Copilot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zmienia sposób, w jaki firmy na całym świecie realizują swoje zadania w ramach pakietu Microsoft 365. Według raportu Microsoft "The Future of Work", aż 70% wczesnych użytkowników Copilot zgłasza wzrost produktywności, a 68% odnotowuje znaczącą poprawę jakości swojej pracy. Warto bliżej przyjrzeć się temu narzędziu i zrozumieć, jak działa oraz jakie korzyści może przynieść wdrożenie go do w firmie.

REKLAMA