REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spółka Gamedust: dzięki AI w kilka godzin wykonujemy prace zajmujące tygodnie [Apple, Adobe Photoshop, Nvidia, koncepcje, serwery]

Spółka Gamedust: dzięki AI w kilka godzin wykonujemy prace zajmujące tygodnie [Apple, Adobe Photoshop, Nvidia, koncepcje, serwery]
Spółka Gamedust: dzięki AI w kilka godzin wykonujemy prace zajmujące tygodnie [Apple, Adobe Photoshop, Nvidia, koncepcje, serwery]
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Prezes spółki specjalizującej się w tworzeniu gier VR, Paweł Flieger opowiada o wdrożeniu AI.

REKLAMA

SZTUCZNA INTELIGENCJA PRZYSPIESZY PRODUKCJĘ GIER

REKLAMA

"Sztuczna inteligencja może istotnie przyspieszyć tempo produkcji gier, jeśli umiejętnie zaimplementuje się konkretne narzędzia. Chodzi zarówno o tworzenie kodu programistycznego, jak również o wizualizacje czy tworzenie grafik do produkcji" - powiedział.

"Ważnym aspektem są tu prawa autorskie i my o nich nie zapominamy. Dlatego dużo bardziej interesuje nas oprogramowanie z zaimplementowaną sztuczną inteligencją, gdzie kupujemy licencję - jak Adobe Photoshop - niż aplikacje typu Midjourney. Generalnie najważniejszymi sferami w produkcji gier wideo w kontekście AI będą prawa własności intelektualnej. Nie dziwi nas zainteresowanie tym zagadnieniem ze strony Unii Europejskiej. Jest jeszcze kolejny aspekt. Biorąc dalej za przykład Midjurney, jest to model AI, który potrafi wygenerować obraz we wskazanym przez nas stylu, np. konkretnego artysty i pojawia się pytanie, na ile może być to uznane za przywłaszczenie IP" - dodał.

Prezes Flieger powiedział również, że AI w przypadku Gamedust optymalizuje czas spędzony nad pracami koncepcyjnymi i pomaga w znalezieniu stylu dla gry, który generowany jest prostą komendą.

"Wcześniej prace nad koncepcjami trwały tygodniami. Ścieżka rozpoczynała się od spisywania i opisywania tego czego szukamy, a później wspomniane raporty lądowały u grafików. Dzięki AI proces ten można skrócić do godzin. Dzięki temu zgłaszamy się do artystów z dokładnym stylem, którego poszukujemy i oszczędzamy wiele czasu i pracy" - powiedział.

"Istnieją również narzędzia do dalszego, bardziej technicznego procesu tworzenia gier. Zacząłbym od Nvidia, która zaprezentowała technologię modelującą trójwymiarowe zdjęcia z plików dwuwymiarowych" - dodał.

Fotogrametria to technika, która polega na odtwarzaniu kształtów, rozmiarów i wzajemnego położenia obiektów w terenie na podstawie zdjęć fotogrametrycznych.

 

"Apple z kolei posiada patent na technologię upraszczającą geometrię. To technologia, która mocno wesprze prace deweloperskie, ponieważ modelowanie projektu na podstawie zdjęcia fotogrametrycznego jest bardzo czasochłonne, a stosując rozwiązanie amerykańskiego giganta jesteśmy w stanie przeprowadzić wspomniany proces w kilka godzin" - powiedział.

Jak wskazał, sztuczna inteligencja została wykorzystana w przypadku najnowszej gry.

"Technologia AI wspiera nas także w pracach stricte programistycznych. Za przykład można podać tutaj grę Rooms of Realities, która rozwijana jest przez studio Bluekey (spółka celowa Gamedust - przyp. PAP), a Gamedust jest jej wydawcą. Gra to escape roomy przeniesione do wirtualnej rzeczywistości" - powiedział.

Tytuł został wydany 13 czerwca.

"Ważnym atrybutem tego typu gry jest tryb kooperacyjny, gdzie kilku graczy może łączyć się wirtualnie i wspólnie rozwiązywać zagadki. Aby takie rozwiązanie mogło płynnie działać potrzebna jest implementacja specjalnych rozwiązań serwerowych. Dzięki wykorzystaniu AI programiści Bluekey byli w stanie samodzielnie skonfigurować tego typu infrastrukturę pomimo, że wymagało to stworzenia kodu w języku programowania, którym nie posługują się na co dzień" - dodał.

Gamedust: Nowa gra i działałność wydawnicza

Gamedust rozpoczął prace preprodukcyjne nad nową grą i chce, aby jej premiera nastąpiła na przełomie 2024 i 2025 roku. Spółka ocenia, że sztuczna inteligencja przyspieszy tworzenie gier.

REKLAMA

"Zaczęliśmy prace preprodukcyjne nad nową grą i chcemy, aby jej premiera nastąpiła na przełomie roku 2024-2025, co jest zbieżne z naszą strategią wydawniczą. Dzięki kolejnym własnym produkcjom o wysokiej jakości, (...), możemy umacniać pozycję wśród inwestorów i graczy" - powiedział prezes Gamedust Paweł Flieger.

"Producent gier, który wchodzi w segment wydawniczy, w naszej ocenie powinien skupić się przede wszystkim na tym, co jest mu znane. W naszym przypadku jest to przede wszystkim wydawanie gier w formacie VR, bo wyróżniają nas kompetencje związane z wirtualną rzeczywistością. Tak też strategicznie widzimy nasz dział publishingu" - dodał.

Jak wskazał, oferta wydawnicza Gamedust jest kierowana głównie w stronę producentów gier tradycyjnych, którzy chcieliby zaistnieć na rynku gier opartych o technologię wirtualnej rzeczywistości.

"Nasza oferta jest skierowana także do mniejszych twórców typu indie (gry niezależne - przyp. PAP), którym samodzielnie trudno wydać grę na platformach VR" - powiedział.

"Widzimy duże zainteresowanie, rozpoczęliśmy wiele rozmów. Wśród potencjalnych partnerów w obszarze publishingu są też znani producenci z rynku polskiego" - dodał.

Paweł Flieger wskazał również, że wersje tradycyjnych gier na platformy VR stają się coraz atrakcyjniejsze dla producentów.

"Segment VR stanowi co prawda ułamek całego sektora gamingowego, ale jednocześnie rośnie cztery razy szybciej. Nowe urządzenia, jakie zaprezentowała Meta czy Apple z pewnością mogą to tempo jeszcze zwiększyć" - ocenił.

Polecamy: 

„Kodeks pracy 2023. Praktyczny komentarz z przykładami”

„Dokumentacja kadrowa 2023. Zasady prowadzenia i przechowywania” + wzory dokumentów online

Urlopy wypoczynkowe. Ustalanie wymiaru, udzielanie i rozliczanie

Zatrudnianie cudzoziemców. Procedury i rozliczenia

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sztuczna inteligencja (AI)
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy sztuczna inteligencja to przełom czy bańka inwestycyjna?

    Od udostępnienia szerokiemu gronu użytkowników narzędzia Chat GPT mija dokładnie rok. Jak można się domyślić, sztuczna inteligencja a swoich entuzjastów i przeciwników. Wielu ekspertów uważaj również AI za bańkę inwestycyjną, która prędzej czy później pęknie. Jak jest naprawdę? 

    Sztuczna inteligencja zmieni miejsca pracy, ale ich nie wyeliminuje

    W listopadzie 2023 r. w Brukseli odbyła się druga edycja Europejskiego Forum Zatrudnienia i Praw Socjalnych. Przedmiotem dyskusji był wpływ sztucznej inteligencji (AI) na rynek pracy i status prawny pracowników. Przedstawiciele UE stanowczo podkreślali, że: pracownicy muszą czerpać korzyści z przełomowych rozwiązań, takich jak ChatGPTP. Deliberowano też o przyszłości pracy platformowej.

    Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%

    Raport Future of Work 2024: sztuczna inteligencja zwiększa produktywność pracowników o 30%. Według danych zawartych w najnowszym raporcie Talent Alpha „The World of Work AI-ed” ponad 90% wiodących dostawców usług, a także jedna trzecia wszystkich pracowników już korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI). Dzięki temu część firm doświadczyła dużego wzrostu produktywności.

    Jak sztuczna inteligencja może przydać się w administracji rządowej? Jak może pomóc obywatelom?

    Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie i sektorze publicznym? Z jakimi wyzwaniami się to wiąże? Jak wyedukować pracowników do współpracy z AI? raport pt. „Współpraca Człowieka z AI: Perspektywy dla polskiego sektora publicznego” bierze pod lupę te kwestie. 

    REKLAMA

    Inteligentne systemy transportowe. Co zmienia nowa dyrektywa?

    Rada UE przyjęła nowe przepisy zmieniające dyrektywę z 2010 r. dotyczącą wdrażania inteligentnych systemów transportowych. Aktualizacja rozwiązań sprzed trzynastu lat była konieczna, aby dostosować jej zapisy do aktualnych standardów technologicznych, przyspieszyć transformację cyfrową i wesprzeć europejską mobilność. 

    Projekt AI Act – co przyniosą unijne przepisy dotycząca sztucznej inteligencji?

    AI Act to projekt regulacji dotyczącej sztucznej inteligencji, która we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej wprowadzi jednolite prawo związane z tym obszarem. Celem jest stworzenie takich ram prawnych, aby rozwiązania bazujące na mechanizmach sztucznej inteligencji były godne zaufania i zgodne z wartościami oraz prawami obowiązującymi w UE. Co szczególnie istotne, rozporządzenie ma też chronić zdrowie oraz bezpieczeństwo obywateli.

    Uwaga na teksty, które opracowuje nasz zleceniobiorca przy pomocy AI. Na co zwrócić uwagę w umowie z twórcą?

    W przestrzeni internetowej coraz więcej pojawia się tekstów, które są tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji (AI). Sporo twórców internetowych korzysta z technologii, którą daje nam np. ChatGPT. Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę na określone teksty?

    7 wyzwań biznesowych, które może rozwiązać AI (z niewielkim wsparciem ludzi)

    Początki sztucznej inteligencji (AI) sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

    REKLAMA

    Badanie: Niemal co trzecia firma zwolniła w ostatnim roku minimum jedną osobę w wyniku automatyzacji oraz AI

    Większość firm uważa, że automatyzacja i AI przyczynią się do redukcji etatów (57 proc.). Pracownicy zaczynają tego doświadczać. Niemal co trzeci przedsiębiorca w ostatnim roku zwolnił co najmniej jedną osobę na rzecz robota lub sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. 

    Sztuczna inteligencja pomoże w leczeniu niepłodności. Wybierze zarodek, który da największą szansę na ciążę

    Naukowcy z kliniki Gyncentrum opracowali własny algorytm do oceny zarodków, który na podstawie 12 różnych parametrów w kilka minut identyfikuje najlepiej rozwijające się zarodki. Nowy algorytm oparty na sztucznej inteligencji ma stać się codzienną pomocą w pracy embriologów.

    REKLAMA